احتمال گل‌آلود شدن آب شرب برخی از نقاط چهارمحال و بختیاری بر اثر سیلاب وجود دارد

شهرکرد- ایرنا- معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از احتمال گل‌آلود شدن آب شرب برخی از مناطق استان در پی بارش‌های سیل‌آسا خبر داد و گفت: مردم برای نیاز شرب خود آب ذخیره کنند.

مراد محمودی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر وقوع سیلاب در مناطقی از استان از جمله در روستای بارده، نیروهای ستادی این شرکت در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و اجازه ندادند خدمات‌رسانی در این روستا قطع شود.

وی ادامه داد: به علت قطعی برق در روستای بارده شهرستان شهرکرد، آب شرب برای ساعاتی در این روستا قطع شد اما از آنجا که آب در مخازن ذخیره داشتیم و یک چاه نیز وارد مدار کردیم، قطعی آب در این روستا در کمترین زمان برطرف شد و مشکلی در این خصوص شکل نگرفت.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به احتمال گل‌آلود شدن آب شرب استان به سبب بارش‌های سیل‌آسا تصریح کرد: در ۲ نقطه احتمال گل‌آلود شدن آب وجود دارد یکی در چشمه کوهرنگ و دیگری در مجتمع ارمند در شهرستان خانمیرزا از این رو مردم استان علاوه‌بر اینکه در مصرف آب شرب تا روز دوشنبه باید صرفه‌جویی کنند همچنین برای اینکه امکان دارد آب کدورت پیدا کند تنها برای شرب میزانی از آب را ذخیره کنند.

محمودی تصریح کرد: تاکنون مشکلی در خصوص کدورت آب در هیچ یک از شهرستانهای استان گزارش نشده است اما از آنجا که هواشناسی نسبت به تشدید بارش‌ها در روز جمعه هشدار قرمز صادر کرده است از همین رو باید پیش‌بینی‌های لازم انجام گیرد.

وی از آماده‌سازی تانکرهای آب سیار در استان خبر داد و گفت: چنانچه با وضعیت بحرانی در خصوص سیلاب مواجه شدیم و آب در هریک از مناطق استان قطع شد، آبرسانی سیار به مخازن انجام می‌گیرد و علاوه‌بر آن تعدادی چاه نیز وارد می‌شود.

به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از شامگاه چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری فعال شد و باعث جاری شدن سیل در برخی مناطق استان از جمله روستای بارده در شهرستان بن شد.

همچنین  بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بارش باران تابستانه ناشی از فعالیت سامانه مانسون تا روز دوشنبه در این استان تداوم دارد و هشدار سطح قرمز در این خصوص صادر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha