خسارت قابل توجهی به روستای بارده چهارمحال و بختیاری وارد شده است

شهرکرد- ایرنا- عضو شورای اسلامی روستای بارده شهرستان بن گفت: خسارت قابل توجهی از سیلاب روز گذشته به معیشت مردم روستا از جمله خانه‌های روستایی، مزارع و باغات، ماشین‌آلات کشاورزی و احشام وارد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،علی پیرمحمدی روز جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری که در محل روستای بارده این استان برگزار شد اظهار داشت: سیلاب به بسیاری از خانه‌های روستا نفوذ کرد و گل و لای وسایل خانه‌ها را تخریب کرده است که می‌طلبد در ابتدا با دستگاه‌های لجن‌کش این خانه‌ها تخلیه شوند.

وی ادامه داد: سیلاب بسیاری از ماشین‌آلات کشاورزی، خودروها و موتورسیکلت‌ اهالی روستا را با خود برده است و آسفالت روستا به طور کامل کنده شده است.

این عضو شورای اسلامی روستای بارده، نیاز کنونی این روستای سیل‌زده را نیروی انسانی برای خارج کردن گل و لای از خانه‌های مسکونی اعلام کرد و گفت: علاوه‌بر این تقاضا می‌شود تا در خصوص امنیت روستا نیز تدابیر لازم به کار گرفته شود.

ضرورت تقسیم کار دستگاه‌های خدمات‌رسان در روستای بارده

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تاکید بر تقسیم کار دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در روستای بارده، اظهار داشت: با تقسیم کار، امدادرسانی به اهالی سیل‌زده بهتر انجام می‌گیرد و تداخلی در کارها شکل نمی‌گیرد.

عبدالرضا علیمحمدی تامین امنیت در روستا را موضوع مهمی دانست و گفت: عوامل نیروی انتظامی در خصوص تامین امنیت در نظم و امنیت روستا اقدامات لازم را به کار گیرند و ورودی روستا کنترل شود.

وی همچنین بر ضرورت برآورد واقعی خسارت‌ها تاکید کرد و افزود: خسارت‌های وارده از سیلاب به همان میزانی که هست برآورد شود تا اقدامات بعدی برای جبران آن سریع‌تر انجام گیرد.

خدمات آب و برق و گاز در روستای بارده برقرار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مشکلی در خصوص تامین آب روستای بارده وجود ندارد، تاکید کرد: چاه‌های موجود در اطراف روستا وارد مدار شده است و اکنون آبرسانی در تمامی روستا برقرار است.

احمدرضا محمدی افزود: کارشناسان کنترل کیفی آب نیز در خصوص بهداشت و کیفیت آب اقدامات لازم را انجام داده و آب روستا از نظر کیفی سالم و بهداشتی است و آلودگی در آن نفوذ نکرده است.

وی تصریح کرد: ۲ تانکر آبرسانی نیز در روستا آماده شده است اما تاکنون به آن نیازی پیدا نشده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری از اعزام ۶ تیم به روستا برای رفع مشکل برق خبر داد و گفت: در ساعات ابتدایی سیلاب برق روستا قطع شد اما با تلاش نیروهای ستادی شامگاه پنجشنبه برق روستا برقرار شد.

مجید فرهزاد افزود: تنها برق ۱۰ مشترک هنوز وصل نشده است که آن نیز در حدود یک ساعت آینده برقرار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی لازم در خصوص برق‌رسانی انجام گرفته و چالشی در این خصوص وجود ندارد.

سرپرست شرکت گاز چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه گاز بیش از ۶۰ درصد روستاییان بارده وصل شده است، اظهار داشت: برق مابقی مشترکان نیز در کمتر از ۴۰ دقیقه دیگر برقرار می‌شود.

جهانبخش سلیمانیان از تداوم تلاش نیروهای ستادی این شرکت در خصوص ایمن‌سازی روستا در خصوص گاز نیز تصریح کرد: عوامل حاضر تا سه روز آینده مشغول نشت‌یابی احتمالی خواهند بود.

برآورد خسارت وارده بر خانه‌های مسکونی بارده از سوی ۷ اکیپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این نشست از اعزام هفت اکیپ ارزیاب برای برآورد خسارت‌های وارده بر واحدهای مسکونی روستای بارده خبر داد و گفت: علاوه‌بر برآورد خسارت‌ها نیروهای اعزامی مشغول تخلیه واحدهای مسکونی سیل‌زده هستند.

فرشید ریاحی سامانی افزود: یک دستگاه بیل نیز در روستا مستقر شده و مشغول خارج کردن گل و لای و آب ناشی از سیل است.

بند خاکی روستای بارده تخریب شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز از تخریب بند خاکی روستای بارده خبر داد و گفت: جای شکر دارد که این بند در پایین دست روستا بوده و در حال حاضر عوامل مشغول ترمیم و مرمت بند هستند.

اصغر احمدی افزود: برای پیشگیری از حوادث ناشی از بارش‌های در پیش نیز به دامداران اطلاع رسانی شده تا از قرارگیری در مسیر رودخانه خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از شامگاه چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری فعال شده است و باعث جاری شدن سیل در برخی مناطق استان از جمله روستای بارده در شهرستان بن شد.

همچنین  بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بارش باران تابستانه ناشی از فعالیت سامانه مانسون تا روز دوشنبه در این استان تداوم دارد و هشدار سطح قرمز در این خصوص صادر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha