۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷
کد خبر: 84835558
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکتهای دانش‌بنیان مورد حمایت شرکت‌ ملی گاز هستند

مشهد- ایرنا- معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: سیاست این شرکت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید از ظرفیت‌های دانش‌بنیان و کارآمد برای توسعه و پیشرفت داخلی دراین حوزه استفاده کنیم.

 مجید چگنی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از آزمایشگاه تحقیقاتی آزمون های قطعات پلیمری شرکت گاز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در حوزه علم و فناوری کشور رخ داده که از آن جمله می توان به فعالیت شرکت های دانش‌بنیان برای رفع نیازهای تخصصی کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که کشور ما هیچ نیازی به خارج نداشته و با تلاش پژوهشگران و متخصصان ایرانی می توانیم بسیاری از نیازمندی‌های خودمان را به صورت داخلی حل کنیم.

معاون وزیر نفت ادامه داد: شرکت گاز یکی از سازمان های اجرایی است که در زمینه ایجاد ارزش افزوده و استفاده از فناوری‌های نو اقدامات خوبی را انجام داده و این موضوع با همکاری شرکت های دانش بنیان ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی هم به خبرنگار گفت: آزمایشگاه تحقیقاتی آزمون قطعات پلیمری (RPT) با حمایت شرکت گاز این استان تجهیز و راه‌اندازی شده است.

حسن افتخاری راه اندازی این مرکز را در راستای سیاست‌های شرکت گاز مبنی بر نزدیکی صنعت و دانشگاه عنوان کرد و افزود: آزمایشگاه تحقیقاتی آزمون قطعات پلیمری ماحصل یک پروژه پژوهشی مشترک بین دانشگاه فردوسی و شرکت گاز خراسان رضوی است.

وی گفت: انجام آزمون‌های متداول خواص فیزیکی-مکانیکی، دینامیکی و شیمیایی مواد لاستیکی، انجام مهندسی معکوس و فرمولاسیون قطعات لاستیکی مورد تقاضای صنعت نفت و گاز و انجام آزمون‌ها و خدمات ویژه جهت تست‌های عملکردی قطعات لاستیکی از خدمات و آزمون‌های قابل اجرا در این مرکز است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: این شرکت برای تبادل تجربیات و اشتراک گذاری دستاوردهای فناورانه با دیگر شرکت‌های تابعه صنعت نفت و گاز آمادگی دارد. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۷۰۷۲۶۲۰-۰۵۱ تماس حاصل کنند.

شرکت گاز خراسان رضوی به ۲ میلیون مشترک شهری و روستایی خدمت رسانی می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha