۴ مرداد ۱۴۰۱، ۳:۲۷
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84833441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بایدن: ترامپ جرات توقف حمله به کنگره را نداشت

۴ مرداد ۱۴۰۱، ۳:۲۷
کد خبر: 84833441
بایدن: ترامپ جرات توقف حمله به کنگره را نداشت

نیویورک- ایرنا- جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت که سلفش دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور جرات متوقف کردن حمله به ساختمان کنگره را در ششم ژانویه ۲۰۲۱ نداشت.

 جو بایدن که به دلیل ابتلا به بیماری کووید -۱۹ در قرنطینه به سر می‌برد، عصر دوشنبه به وقت محلی در سخنانی ضبط شده در کنفرانس ملی سازمان مجریان قانون سیاهپوست گفت: پلیس آن روز قهرمان بود اما ترامپ شجاعت لازم را برای اقدام را نداشت.

رئیس جمهوری دموکرات آمریکا ادامه داد: زنان و مردان شجاع آبی‌پوش در سراسر کشور هرگز نباید این را فراموش کنند. شما نمی‌توانید طرفدار آشوب و همزمان یک پلیس باشید. شما نمی‌توانید طرفدار شورش و دموکراسی باشید.

بر اساس گزارش رسانه ها، بایدن افزود: در ایالتی که امروز در آن هستید، فرماندار دیسانتیس، سناتور مارکو روبیو، سناتور ریک اسکات، همگی با ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی مخالفت کردند.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: مفهوم این امر برای من ساده است؛ شما نمی‌توانید از آوردن سلاح‌های جنگی در خیابان‌های آمریکا حمایت کنید. شما در کنار پلیس نمی‌ایستید.

کمیته تحقیق کنگره پیشتر گزارش کرده بود که در تحقیقات قوه مقننه آمریکا درباره شورش های صورت گرفته در ششم ژانویه ۲۰۲۱، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به انجام تلاش برای کودتا متهم شده است.

نتایج حاصل از نظرسنجی اخیر شبکه «ای بی سی نیوز» و «موسسه افکارسنجی ایپسوس» نشان می دهد که ۵۸ درصد آمریکایی‌ها خواهان اعلام «اتهام جنایی» و مجرم شناخته شدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین امریکا درمورد آشوب ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) و حمله به کنگره هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که ۴۰ درصد نظری مخالف داشتند.

براساس یافته های این نظرسنجی، ۴۶ درصد از پرسش شوندگان معتقدند که ترامپ نقش بسیار پررنگی در حمله به ساختمان کنگره آمریکا داشته است.

روزنامه نیویورک تایمز در نوشتاری دونالد ترامپ را درنده سیاسی خواند و خواهان پیگرد نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۴ شد و نوشت که در غیر این صورت خطر فروپاشی کلیت نظام سیاسی و در نتیجه کشور آمریکا را در پی دارد.

به گزارش ایرنا، نیویورک تایمز دوم مرداد ماه با اشاره به خاتمه جلسات بررسی شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در کنگره آمریکا نوشت: بیش از پیش روشن شده که ترامپ باید به ارتکاب جرائم متعدد متهم شود.

چارلز بِلو نوشت: پرسشی که در برابر وزارت دادگستری قرار دارد آن نیست که آیا شواهد قانع کننده ای دال بر ارتکاب جرائم وارد شده به ترامپ وجود دارد یا خیر؛ بلکه سوال اینجاست که کشور می تواند ننگ پیگرد جنایی رئیس جمهوری پیشین را به جان بخرد یا خیر.

در ادامه نوشتار نیویورک تایمز آمده که ترامپ با درس گرفتن از شکست های پیشین خود خطرناکتر از همیشه شده است.

این نویسنده سیاهپوست که در گذشته نیز خواهان برداشته شدن مجسمه جرج واشنگتن برای مبارزه با نژادپرستی شده بود، افزود که ترامپ می داند که نظام سیاسی آمریکا قادر به حسابکشی از وی نیست.

نویسنده در پایان این نوشتار نتیجه گیری کرد که تحت پیگرد قرار نگرفتن ترامپ خطر فروپاشی کلیت نظام سیاسی و در نتیجه کشور آمریکا را در پی دارد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha