ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان تقویت می‌شود

بندرعباس - ایرنا - معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان گفت: ناپایداری‌های جوی و دریایی در این استان از ساعت‌های بعداز ظهر روز جاری با تقویت سامانه ی مونسونی تقویت می‌شود.

کیانوش عارفی روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ با شکل‌گیری ابرهای همرفتی در مناطق شرقی و شمالی هرمزگان، رگبار شدید باران و رعد و برق، تگرگ و تند باد لحظه‌ای را شاهد خواهیم بود که سبب سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی نقاط مرکزی استان و مناطق دریایی هم به تدریج از ساعت‌های شب با شدت کمتر شاهد وقوع رگبار باران و رعد و برق خواهند شد که توصیه می شود در بعدازظهر و شب از تردد در حاشیه‌ رودخانه‌های فصلی در مناطق شرقی و شمالی هرمزگان و به خصوص در نقاطی همچون بشاگرد، میناب، رودان، حاجی آباد و جاسک و سیریک خودداری شود.

وی اضافه کرد:‌ سرعت وزش بادهای جنوب شرقی در تنگه هرمز و دریای عمان هم به تدریج افزوده خواهد شد و شب شاهد تند باد شدید، به ویژه در محدوده تنگه هرمز خواهیم بود که سبب مواج شدن دریا و اختلال در ترددهای دریایی می‌شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان اشاره کرد: بهتر است تردد شناورهای سبک انجام نشود و با توجه به تشدید سرعت وزش باد در بعدازظهر و شب، تمهیدهای لازم در بندرها و جزایر این استان به‌کارگرفته شود.

عارفی خاطرنشان کرد:‌ افزایش سرعت وزش بادهای جنوب شرقی و تلاطم دریا را در جزایر غربی هرمزگان هم خواهیم داشت و در روزهای آینده نیز بر شدت وزش بادهای جنوب شرقی در جزایر کیش و لاوان نیز افزوده می‌شود.

وی گفت:‌ به لحاظ دمایی، به ویژه از فردا در بیشتر مناطق روند تدریجی کاهش دمای بیشینه را انتظار داریم و به تدریج دامنه ی فعالیت سامانه ی بارشی به سایر مناطق هرمزگان و همچنین جزایر خلیج فارس کشیده خواهد شد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان تصریح کرد:‌ از امروز دوشنبه (سوم مرداد) تا جمعه (هفتم مرداد) با توجه به تقویت ناپایداری‌های جوی و دریایی در سطح این استان و احتمال خسارت، آمادگی کامل نیروهای امدادی و خدمت رسان را توصیه کرده‌ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha