رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت احیا و معرفی استان در عرصه بین‌المللی است

اردبیل - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های این استان در سطح بین‌المللی و توسعه زیرساخت‌های آن است و باید بیشترین بهره را از آن ببریم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، عزت الله ضرغامی که به اردبیل سفر کرده است، اظهار کرد: رویداد مهم اردبیل ۲۰۲۳ یعنی معرفی اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال میلادی ۲۰۲۳ در پیش است و برنامه‌های برگزاری این رویداد، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و اعتبار مناسبی برای آن اختصاص خواهیم داد.

وی ادامه داد: استان اردبیل با وجود اینکه دارای مزیت‌های مختلفی در حوزه ماموریت وزارت میراث‌فرهنگی است، اما دچار عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌ها است.

ضرغامی با اشاره به بازدیدهای خود در استان اردبیل اضافه کرد: با بررسی‌های انجام شده درباره آخرین شرایط توسعه گردشگری استان، وظایفمان برای توسعه گردشگری اردبیل روشن‌تر شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: پتانسیل‌های اردبیل در حوزه گردشگری و میزان علاقه گردشگران برای حضور در این استان، مطالبه به حقی را برای مردم استان ایجاد کرده است تا با تقویت زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شرایط بهتری در استان ایجاد شود.

ضرغامی همچنین با اشاره به حمایت وزارت میراث‌فرهنگی از سرمایه‌گذارهای حوزه گردشگری در استان اردبیل، گفت: با توجه به گزارش خوبی که در مورد راه‌های استان ارائه شد، به نظر می‌رسد شرایط گردشگری استان در حال بهبود است و مشکلاتی هم در حوزه پروازها وجود دارد که شخصا پیگیری خواهم کرد.

سرمایه‌گذاری علویان ترکیه در اردبیل از دیگر موارد مورد بحث وزیر میراث فرهنگی با مسئولان استان اردبیل بود. ضرغامی در ادامه سفرش به اردبیل از زیرساخت‌های گردشگری شهرستان‌های اردبیل از جمله موزه مشکین شهر با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و پل معلق این شهرستان بازدید کرد.

در اجلاس هیئت وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در خجند تاجیکستان ، شهر ساری در سال ۲۰۲۲ و اردبیل در سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب شده بود.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در این سفر همچنین از پایگاه ملی شهریئری مشکین شهر نیز بازدید کرده و در مورد رفع دغدغه مردم در مورد جاده دسترسی این پایگاه، قول مساعد داد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان به لحاظ داشتن جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha