۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۲
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84831496
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هدررفت آب شبکه فرسوده خراسان‌شمالی معادل نیاز ۱۲ درصد مشترکان است

بجنورد- ایرنا- قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: هدر رفت آب شبکه فرسوده این استان معادل نیاز آب ۱۲ درصد مشترکان است و برطرف کردن این مشکل از اولویت های این محسوب می شود.

رضا عطایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

وی بدون اشاره به میزان هدر رفت آب در خراسان شمالی افزود: حدود چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال آب در استان انجام شده است که ۳۰ درصد خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در حوزه شهری و ۳۳ درصد در حوزه روستایی فرسوده است.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: عمر تاسیسات و خطوط انتقال آب و شبکه توزیع آبرسانی ۲۵ سال است که بعد از گذشت این مدت باید تعویض شوند، ضمن اینکه خطوط و شبکه های انتقال نیز باید توسعه یابد.

وی با بیان اینکه برای نوسازی خطوط و شبکه های انتقال آب برای هر کیلومتر رقمی حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: محدودیت اعتبار برای اصلاح شبکه انتقال آب استان وجود دارد.

عطایی ادامه داد: اعتبارات تخصیصی این حوزه به صورت غیرنقدی و اسناد خزانه اسلامی پرداخت می شود و موجب بی رغبتی پیمانکاران برای اجرای طرح های آب و فاضلاب می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۱۶ هزار و ۴۸۸ متر از شبکه‌ و خط انتقال فرسوده و قدیمی آب استان اصلاح و بازسازی شد و ۲۴ هزار و ۵۸ متر از خطوط انتقال جدید آب‌رسانی در سطح شهرها و روستاهای استان انجام شده است.

خراسان شمالی واقع در شمالشرق ایران دارای ۸۶۳ هزار نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha