۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۴۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85465934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای طرح جهاد آبرسانی خراسان‌شمالی هزینه شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در ۲ سال اخیر برای اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستاهای دارای تنش آبی استان هزینه شده است.

رضا عطایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هزینه کل اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستاهای خراسان شمالی پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه اجرا می شود.

وی افزود: ۱۶۴ روستای استان با اجرای کامل این طرح از نعمت آب پایدار بهره مند می شوند.

عطایی با بیان اینکه طرح جهادآبرسانی در قالب چهار مجتمع روستایی در حال اجرا است، گفت: طرح جهادآبرسانی استان در سال گذشته گام های مثبتی داشته به گونه ای که سه هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب احداث و ۱۴۰ کیلومتر خط انتقال نیز اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی ادامه داد: عملیات اصلاح و توسعه ۶۵ کیلومتر خط انتقال و احداث ۹ باب ایستگاه پمپاژ نیز در این بازه زمانی انجام شده است.

وی تصریح کرد: گرچه عملیات نوسازی انشعابات در قرارداد طرح جهاد آبرسانی عنوان نشده اما با این حال سال گذشته ۲۰۰ مورد نوسازی انشعاب انجام شد و نوسازی یکهزار و ۵۰۰ مورد انشعاب نیز امسال در دستور کار قرار دارد.

خراسان شمالی در منطقه خشک و نیمه خشک ایران قرار گرفته است که علاوه بر این موضوع در دهه های اخیر وقوع پدیده تغییر اقلیم، یکی از عوامل تاثیرگذار بر منابع آبی این استان بوده است.

۳۵۸ هزار و ۲۹۸ مشترک آب و فاضلاب در سطح استان از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha