شمار بستری‌شدگان بدحال کرونا در خراسان رضوی ۲ برابر شد

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزایش مراجعان سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در خراسان رضوی، شمار بیماران بدحال بستری در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای این استان طی ۱۰ روز گذشته با افزایش حدود ۱۰۴ درصدی به بیش از ۲ برابر افزایش یافت.

دکتر محمد پهلوان روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار بیماران بدحال در این مدت از  از ۵۱ به ۱۰۴ بیمار افزایش یافته است که از این تعداد بیمار، ۸۴ نفر  در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی با افزایش حدود ۷۷ درصدی از ۲۹۰ به ۵۱۳ بیمار رسیده است که از این تعداد ۴۰۶ بیمار در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری و تحت مراقبت قرار دارند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اینک روزانه ۱۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد روزانه ۱۴۲ نفر است.

پهلوان افزود: روزانه حدود هزار و ۳۳۵ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا نیز به بیمارستانها و پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته چهار فوتی ناشی از کرونا در خراسان رضوی ثبت و گزارش شده که سه مورد از این فوتی‌ها مربوط به مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۳۱۹ هزار و ۳۲۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۲۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۶۵۰ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۷۲ هزار و ۳۵۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۸۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۸۸ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۵۷۹ دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۷۵ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۱ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۹۴۲ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha