مراجعان سرپایی به مراکز منتخب کرونا در مشهد ۱۰۰ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مراجعات مردم به مراکز منتخب کرونای زیر پوشش این دانشگاه، اکنون به هزار و ۲۰۰ نفر در روز رسیده است که نسبت به یک ماه گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد حسن درخشان با بیان این که میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا نسبت به هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است، افزود: در حال حاضر مراجعات خانوادگی  به مراکز منتخب کرونا در خراسان رضوی رو به افزایش است و میزان موارد مثبت آزمایش کرونا به طور میانگین ۵۵ درصد است.

وی ادامه داد: خطرات انتقال اومیکرون‌های چهار و پنج به مراتب از سویه‌های یک، دو و سه آن بیشتر است، چرا که در سویه‌های قبلی هر ابتلا ۱۰ نفر را درگیر می‌کرد، اما در سویه‌های فعلی این میزان افزون بر ۲ برابر بوده و به بیش از ۲۰ نفر رسیده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ۴۱ مرکز دولتی و درمانگاه خصوصی منتخب کرونا در نوبت صبح و عصر فعال است و برخی از این مراکز و درمانگاه‌ها در نوبت شب هم فعالیت دارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مردم خدمت‌رسانی کنند.

وی خاطر نشان کرد: ساعت کاری مراکز واکسیناسیون کرونا در مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی همه روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ بوده است، اما برخی از این مراکز تا ساعت ۲۲:۳۰ و برخی دیگر هم تا ساعت ۲۴ فعال هستند که اسامی و آدرس تمامی این مراکز و درمانگاه‌ها در سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجود است.

دکتر درخشان با تاکید بر اینکه انواع واکسن‌ها به تعداد کافی موجود است و تنها نیازمند مراجعات گسترده و به‌ موقع مردم هستیم، ادامه داد: هیچگونه کمبودی در نوع و تعداد واکسن‌ها نداریم و مردم می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مکان، واکسن خود را دریافت کنند، 

وی تاکید کرد: در کنار انجام واکسیناسیون استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و عدم حضور در هر نوع تجمع، محفل و مجلس مورد تاکید است تا با مشکلات ویروس اومیکرون در موج هفتم بحران کرونا مواجه نشویم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha