اشتغال یکهزار نفری واحدهای احیاشده تا قرمزشدن نقشه کرونایی در اخبار استان سمنان

سمنان- ایرنا- افزایش ۳۴درصدی تصادفات منجر به فوت در راه‌های استان، اشتغالزایی برای یکهزار نفر با احیای ۴۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم، اعلام سه برگزیده جشنواره معلمان مولف کشور از سمنان و بازگشت رنگ قرمز در نقشه تعیین وضعیت کرونای استان، مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته (بیست و پنجم تا سی و یکم تیر ۱۴۰۱ ) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و علمی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اجتماعی

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان‌ دامغان از وضعیت زرد به قرمز تغییر رنگ داد. 

در حال حاضر شهرستان دامغان قرمز، شهرستان‌های سمنان، سرخه، شاهرود و مهدیشهر نارنجی، شهرستان های گرمسار و میامی زرد و شهرستان‌ آرادان آبی کرونایی هستند. 

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: یکهزار و ۷۶۰ میلیارد ریال بابت مطالبه‌ موسسه‌های درمانی و تشخیصی استان، طرف قرارداد با بیمه سلامت، مربوط به هزینه ارائه خدمات درمانی و تشخیصی مربوط به سال ۱۴۰۰ پرداخت شد.

سید محمد حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هزینه درمان  مربوط به بیمه شدگان بیمه سلامت استان سمنان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش ۶۶ درصدی داشت.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: مردم نیکوکار این استان بهار امسال با اهدای هفت هزار و ۶۲۱ واحد خون در نجات جان افراد نیازمند خون مشارکت کردند.

محسن طاهریان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۹ هزار و ۲۱۳ نفر از ابتدای امسال تا پایان خرداد با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون در استان سمنان خون اهدا کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: تلفات حوادث رانندگی از فروردین تا پایان خرداد ١۴٠١ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۴ درصدی داشت.

مهدی نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سه ماه نخست امسال  ۸۳ نفر و  در مدت مشابه سال گذشته ۶۲ نفر در حوادث رانندگی استان سمنان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشاندهنده افزایش۳۴درصدی تصادفات منجر به فوت در استان است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: دو واژگونی و برخورد دو سواری در جاده‌های شاهرود و میامی یک فوتی و ۱۲ مصدوم برجای گذاشت.

محسن مزجی شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حادثه واژگونی نخست ساعت ۱:۳۰ بامداد در جاده روستای «هونستان» شهرستان میامی به سمت روستای «استرخو» رخ داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: حوادث رانندگی بامداد پنجشنبه مربوط به واژگونی سواری ام وی ام و تصادف پراید با تریلی در محور دامغان- سمنان ۹ مصدوم در پی داشت.

مظفر محمدخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تصادف پراید با تریلی در ساعت پنج و ۲۶ دقیقه صبح امروز رخ داد که پنج مصدوم در پی داشت و یک نفر توسط هلال احمر و چهار مصدوم از طریق آمبولانس اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از شناسایی باند سرقت مسلحانه احشام و دستگیری عامل اصلی این سرقت توسط کارآگاهان پلیس خبر داد.

سرهنگ علی کریمی روز چهارشنبه اظهار داشت: بامداد چهاردهم تیرماه یک مورد سرقت مسلحانه احشام در حوالی یکی از روستاهای بخش بسطام به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد.

فرهنگی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: امسال برگزاری ۴۰ رویداد با رویکرد ملی و استانی با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری و رونق این صنعت در استان تعریف و برنامه‌ریزی شد.

امیر کرم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۴۰ رویداد ملی و استانی تعریف شده برای توسعه صنعت گردشگری در استان سمنان در زمینه‌های مختلف مانند گردشگری و فرهنگی است.

کتاب «جعبه ابزار رفتار درمانی- شناختی برای کودکان و نوجوانانCBT» تألیف مریم خلیلی نژاد از دامغان، کتاب «تصویر هنری در ادبیات قرآنی» نوشته حسنعلی شربتدار از سمنان و کتاب « تواضع؛ چیستی، چرایی، آثار و راه های دستیابی» اثر محمدحسین خیرالدین از سمنان در جمع برترین های کتاب سال معلم قرار گرفت.

دبیر راهبردی نخستین جشنواره تئاتر کافه‌ای استان سمنان با اشاره به آغاز این جشنواره در گرمسار گفت: هفت گروه در این جشنواره نمایش‌های خود را با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تمرکز بر فرزندآوری ارائه می‌کنند.

بابک صبوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در اولین برنامه نخستین جشنواره تئاتر کافه‌ای استان سمنان، نمایش «زمانی که باقی مانده است» با طراحی و کارگردانی «نیما شهرابی»، نویسندگی «پویا شهرابی» و هنرنمایی ۹ بازیگر اجرا شد.

اقتصادی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بهار امسال ۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۵ میلیون دلار از استان به کشورهای هدف صادر شد.

حمیدرضا مداح روز سه‌شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات استان سمنان در سالن اجتماعات استانداری افزود: سال گذشته ۹۷ میلیون دلار کالا از استان صادر شد.

استاندار سمنان گفت: ۴۰ واحد صنعتی و تولیدی راکد استان طی هشت ماه گذشته در دولت سیزدهم با اشتغال‌زایی بالغ بر یکهزار نفر به چرخه تولید بازگشت.‌

سید محمد رضا هاشمی روز چهارشنبه در قالب سی‌امین برنامه کاروان خدمت و ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره در جمع اهالی روستاهای بخش امیر آباد در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) روستای علیان، بیان کرد: از ابتدای فعالیت دولت آیت الله رئیسی تاکنون بالغ بر هفت هزار مورد وام قرض الحسنه پرداخت شد و پنج هزار مورد نیز در حال پرداخت است.‌

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت:  طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری استان از محل اعتبارات پیرو سفر رییس جمهور به استان با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال اجرا است.

حسن غلامی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد که طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل محل اعتبارات حوزه های سد های کشور  با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، از محل اعتبارات حوزه های فاقد سد با  ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی، از محل اعتبارات حاشیه کویر مرکزی با ۹۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.

ورزش

سرپرست هیات کبدی استان‌سمنان گفت: تیم کبدی بانوان استان برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی به علت آسیب دیدگی سه بازیکن اصلی از راهیابی به مرحله پایانی مسابقات بازماند.

حسین پارسا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مسابقات قهرمانی بانوان کشور و انتخابی تیم ملی در رده سنی جوانان به میزبانی شهرستان رودهن برگزار شد.

راهیابی زهرا مصیبی، عطیه کاشی و مبینا شاهی، به مسابقات آسیایی طناب‌زنی پس از موفقیت در مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی،  دستیابی ستایش رجبی در لیگ  اسکیت سرعت کشور  در ماده ۵۰۰ متر موفق به کسب مقام نخست و در ماده ۱۰ کیلومتر موفق به کسب مقام نایب قهرمانی از دیگر خبرهای مهم ورزشی استان سمنان بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha