اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری جبران کننده عقب ماندگی‌های خمین است

خمین - ایرنا - عضو کمیسیون کشاورزی و آب مجلس یازدهم گفت: اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری به خمین می‌تواند عقب ماندگی‌های این شهرستان را جبران کند.

علیرضا نظری روز جمعه در شورای اداری خمین افزود: دولت‌های مختلف توجه چندانی به اجرای این مصوبات نظیر طرح‌های نیمه تمام ۱۸ ساله راه‌های مواصلاتی نداشتند.

وی بیان کرد: قرار بود ۱۰ درصد از اعتبارات استان به خمین به عنوان منطقه کمتر توسعه یافته تعلق بگیرد و این مصوبه نیز اجرا نشد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس تصمیمات کشوری ، باید برای اجرای طرح هایی مثل انتقال آب از دریا برای استان‌های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از شرکت‌هایی که از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند، تخصیص پیدا می کند.

نظری تاکید کرد: خمین دسترسی به دریا ندارد اما انتظار می رود از این اعتبارات برای استان مرکزی نیز دیده شود.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۸۰ قنات، مسیرهای آبرسانی در این خطه داریم و باید اعتباراتی برای استفاده از این منابع آبی در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون کشاورزی و آب مجلس یازدهم گفت: سالها است مبالغ ناچیزی مصوب می شود و کمتر از آن تخصیص پیدا می کند.

نظری افزود : ۱۱ هزار میلیارد تومان برای استان مرکزی در سفر دولت سیزدهم به این استان دیده شده است و طرح های آبرسانی به عنوان ملحقات این سفر می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: تنظیم مسیر راهیان نور به منظور عبور از خمین و بازدید از بیت تاریخی امام راحل سبب معرفی و ایجاد منابع اقتصادی برای شهرستان می شود.

نماینده مردم خمین در خانه ملت گفت:برگزاری اردوهای دانشجویی و دانش آموزی اقالیم هفت گانه و اجرای همایش و مسابقات استانی و ملی با محوریت خمین یکی از عوامل معرفی و توسعه این شهرستان است.

امام جمعه خمین نیز با تقدیر از حضور پرشکوه مردم شهرستان در استقبال از رییس جمهور گفت: مردم زادگاه امام راحل با این حضور آبروی شهر را حفظ کردند.

حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی ادامه داد: مردم از دوران انتخابات ریاست جمهوری ، ایده‌آل هایی داشتند اما به دلیل برخی کم کاری ها امیدشان کم تر شده است.

وی بیان کرد: فاصله مردم و مسئولان بیشتر شده و در حاکمیت اسلامی مردم باید به مسئولان عشق بورزند.

فرماندار نیز در این شورا گفت: القاب این شهرستان نظیر هزار شهید، حفاظ قرآن و حجاب و عفاف با حضور مسئولان پر رنگ تر می شود.

حمید کمانکش ادامه داد: پیگیری پس از بازدیدهای معاونان وزارتخانه های مختلف از این شهرستان نتایج نظر ولی برای زادگاه امام راحل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha