آیت‌الله اراکی:  قله‌های تاریخی ایران از استان مرکزی است

اراک - ایرنا - نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: قله‌های تاریخی ایران از استان مرکزی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله « محسن اراکی» عصر جمعه در نشست دیدار رئیس جمهور با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی در اراک با خیر مقدم به حضور آیت‌الله رییسی به خاستگاه انقلاب اسلامی، افزود: استان مرکزی، استان قله‌ها است و باید این استان آنچنان که شایسته است مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی بیان کرد: بالاترین این قله ها امام خمینی(ره) است و این استان در تمام عرصه‌های علمی، مادری، هنری و ادبی و سیاسی افتخاراتی دارد و سرزمینی حاصلخیز است.

نماینده مردم استان مرکزی در خبرگان رهبری ادامه داد: صنعت در این سرزمین گسترده است و کشاورزی در استان مرکزی بسیار پر رونق بوده است اما کشاورزی این استان امروز تشنه است و نیاز به آب دارد.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: عرصه کشاورزی استان مرکزی باید به طور خاص مورد توجه و عنایت خاص قرار گیرد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسئله بیکاری در استان به ویژه در شهرستان اراک شایسته نیست.

آیت‌الله اراکی گفت: استان مرکزی در عرصه صنعت مشکلات زیادی دارد که این صنایع برای رفع مشکلات خود نیازمند پشتیبانی و توجه هستند.

وی عنوان کرد: استان مرکزی همچنین استان فرهنگی نیز است و  قله‌های فرهنگی کشور از جمله امام خمینی(ره)، پروفسور حسابی منصوب به این استان هستند و با توجه به این ویژگی ها باید به فرهنگ استان توجه ویژه شود.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: امید است این سفر منشاء خیر و برکات برای مردم این استان باشد و فصل جدیدی از پیشرفت و آبادانی در تمام عرصه ها ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha