آیت‌الله رییسی: امام خمینی(ره) مقاومت را به آزادیخواهان جهان آموخت

خمین - ایرنا - رییس جمهور گفت: امام خمینی(ره) به عنوان معلم بزرگ انقلاب اسلامی مقاومت را به ایرانیان و آزادیخواهان جهان آموخت و بازگو کردن سخنان ایشان مصداق جهاد تبیین است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در جمع مردم خمین در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان افزود: نسل جوان بیش تر از گذشته باید با شخصیت تاریخ ساز امام راحل آشنا شود.

وی ادامه داد: اخلاص اولین ویژگی امام راحل بود و آنچه امام را به این جایگاه رساند دلدادگی به مکتب اسلام و اهل بیت(ع)بود.

آیت الله رییسی اظهار داشت: روح امام همواره مددکار افرادی است که برای تحقق اهداف والای انقلاب جانفشانی می‌کنند.

رئیس جمهور گفت: تمام مبانی و اصول فقهی ، حکومتی، زندگی شخصی و نگاه امام راحل سنگ زیربنای تفکر ایشان بود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امام بزرگوار مردم را باور داشت بیان کرد: در حالی که خیلی از سیاسیون از مردم برای منافع خود دم می زنند اما امام فرمودند، میزان رای ملت است.

وی ادامه داد: نگاه مردم برای امام مهم بود و به کارآمدی دین باور داشت و معتقد بود نجات انسان امروز معاصر در به کار بستن احکام دین است و عمل به دین در جامعه را یکی از ضروریات می دانستند.

رییس جمهور گفت: دینداران معتقدند که دین  امری شخصی و فردی  است،اما امام باورش این بود که دین می تواند فرد،جامعه، سیاست و اجتماعات بشری را اداره و هدایت کند.

آیت الله ریسی افزود: از ویژگی های امام راحل توجه به  محرومان و مستضعفان  نه تنها در ایران بلکه در عالم بود.

وی بیان کرد: امام وقتی در عالم محرومیتی میدید نجات محرومان و مستضعفان در برنامه زندگی او بود، نگاه امام نجات همه مردم بود و وقتی ایشان ظلم به کسی را می دید برافروخته می شد و از خدمت به مردم شادمان می شد.

وی گفت: امروز نام، یاد و زندگی امام برای همه ما مسلمانان و جامعه امروزی الهام بخش است.

آیت‌الله الله رییسی تاکید کرد: امروز بهترین خط مفسر امام،مقام معظم  رهبری است چرا که معظم‌له امام را درک کرده و مبانی امام را می فهمد و به جامعه یاد می دهد. 

وی با بیان اینکه امام راحل وقتی ظلمی را می‌دید برافروخته می‌شد، بیان کرد: نجات محرومان و مستضعفان در برنامه زندگی امام راحل بود و از خدمت به مردم نیز شادمان می‌شدند.

رییس جمهور افزود: مقام معظم رهبری می فرماید پیروی از خط امام باید همواره در جامعه جاری باشد و همه باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

رییسی گفت: خمین نشان داده  نه تنها با امام همشهری است بلکه در رفتارش نیز امام را خوب شناخته و از امام خوب پیروی کرده است.

آیت الله رییسی تصریح کرد: یکهزار شهید و۲ هزار و ۵۰۰ ایثارگر و جانباز در خمین نشان از این دارد که زادگاه امام راحل مزین بنام شهیدان است.

وی افزود: مردم خمین نشان دادند مردمی انقلابی، حزب الهی، شهید داده و با بصیرت هستند و این بصیرتی که امروز در مردم خمین سراغ داریم همان درس‌های دشمن شناسی و عدم اعتماد به بیگانگان است که از امام آموختند.

رئیس جمهور ادامه داد: کارهایی که در خمین انجام شده با آنچه باید انجام شود فاصله دارد و اشتغال نخستین مشکل در این شهرستان است و دولت پیگیر حل مشکلات بیکاری در خمین است.

آیت‌الله رئیسی به بازدید از واحد تولیدی مانا انرژی اشاره کرد و گفت: در این واحد اقدامات خوبی در زمینه تولید انجام شده که می تواند اشتغال خوبی را در شهرستان در پی داشته باشد.

وی اظهار داشت: کشورهای قدرتمند مولفه هایی نظیر تولید در بخش‌های کشاورزی و صنعتی و صادرات دارند.

رییس جمهور ادامه داد: تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی بسترساز قدرت تولید در کشور هستند که نیاز داخلی را به کشورهای دیگر کاهش می دهند.

آیت‌الله رییسی گفت: امروز هرکاری که در راستای تولید انجام شود مهم است و نیاز کشور را در زمینه های کشاورزی و صنعتی برطرف می کند و سبب استقلال و عدم اتکا به کشورهای دیگر می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی کارخانجات به دلیل خصوصی سازی و افراد غیرتوانمند و نادرست تعطیل شدند یا تولید آنها کم شده و برای اصلاح این شرایط باید زیرساخت‌ها فعال شوند تا مشکل تولید و اشتغال به عنوان یکی از مسائل محوری جامعه برطرف شود و ما پیگیر هستیم.

وی افزود: ما به دنبال کارهای باقی مانده هستیم و کلنگ زنی در دستور کار ما نیست و حل گرفتاری‌های مردم در دستور کار دولت است.

آیت الله رئیسی گفت: مسئله دیگر در این شهرستان مشکلات دامداری و کشاورزی است که باید بر طرف شود.

وی کمبود آب را یکی از مشکلات کشاورزان بیان کرد و افزود:  این مشکل کشاورزان و دامداران حتما باید برطرف شود و این مهم مورد تاکید است و در دستور کار قرار دارد.

رییس جمهور گفت: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیاری است اما به دلیل برخی سوءمدیریت‌ها، مشکلات نقدینگی و مواد اولیه برخی طرح‌ها نیمه تعطیل مانده‌اند و باید با زیرساخت‌های موجود آنها را فعال کنیم و نگرانی مردم در استان و شهرستان‌هایی نظیر خمین را برطرف شود.

آیت الله رییسی اظهار داشت: حضور پرشور مردم خمین در این اجتماع برای من مسئولیت آفرین است و این حضور به اعتبار نام امام، مقام معظم رهبری و خون شهدا است.

وی با بیان اینکه جایگاه من خدمتگزاری مردم برای حل مشکلات است، افزود: این نگاه مقام معظم رهبری که "ما می توانیم" باید سرلوحه کار همه باشد .

رییس جمهور تاکید کرد: راهکار برون رفت از مشکلات ناشی از تحریم ها و تهدیدها در داخل کشور و در دستان توانمند مردم و استفاده از نیروهای کارآمد و ظرفیت موجود کشور وجود دارد.

آیت‌الله رییسی گفت: تابع امام و رهبری و شهدایی نظیر سردار سلیمانی هستیم که "ما می‌توانیم" را به ما آموخت .

وی افزود: باور ما این است که با وجود مشکلات آینده کشور روشن است و با هدایت‌های مقام معظم رهبری مشکلات برطرف خواهند شد.

رییس جمهور تاکید کرد: هر مشکل اقتصادی که در آن فساد و رانت خواری است با آن مبارزه خواهیم کرد و اصلاح بسترهای فساد زا می‌تواند شرایط را برای فعالان اقتصادی هموار کند و دولت با هرگونه فساد مبارزه می کند.

رییس جمهور گفت: علاوه بر اصلاحات اقتصادی ، کار سرمایه گذاری داخلی و خارجی را انجام می دهیم و در حوزه نفت و انرژی کارهای خوبی انجام شده است که می تواند تورم را در جامعه کنترل کند.

وی افزود: تحقق این امر مهم با همراهی مردم با دولت و مسئولان نتیجه بخش خواهد بود و بسیاری از رانت خواری ها ریشه کن می‌شود و مردم بدانند رونق تولید با عنایت‌های مقام معظم رهبری حاصل می شود.

رئیس جمهور عصر امروز نیز در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک با مردم این شهر دیدار می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha