حل مشکلات بازار تاریخی اراک و گردشگری صنعتی استان مرکزی با جدیت دنبال می‌شود

اراک - ایرنا - نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی گفت: حل مشکلات بازار و بافت تاریخی اراک و گردشگری صنعتی استان مرکزی با جدیت در این وزارتخانه دنبال می‌شود.

«میثم آسوپا» روز پنجشنبه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در گفت وگو با ایرنا، افزود: کمک و برنامه‌ریزی مدون برای حل مشکلات بازار تاریخی اراک و گردشگری صنعتی در سفر رئیس جمهور و هیات دولت مورد توجه قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: برای بازار تاریخی اراک در حوزه میراث فرهنگی و بافت تاریخی این کلانشهر اعتبارات قابل توجهی پیش‌بینی شده است.  

 نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی گفت: خواسته اصلی مردم در این سفر مورد استقبال قرار می گیرد و ضرورت اصلی ما در دستگاه های مرتبط با میراث فرهنگی برای کمک به مشکلات این حوزه است.

آسوپا افزود: در حوزه گردشگری و ارتباط با حوزه بانکداری و تسهیلات با نگاه پایه‌ای به رفع مشکلات و نیاز مردم دیده شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی تعدادی طرح در حوزه سه گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد توجه قرار گرفته که فهرست این طرح ها در شورای اداری توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام خواهد شد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی گفت: در این سفر اعتبارات تبصره ۱۸ به طور اختصاصی در شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور  قرار دارند.

رئیس جمهور در بیست و نهمین سفر استانی خود روز جمعه ۳۱ تیرماه جاری به استان مرکزی سفر می‌کند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha