مردم سرزمین آفتاب امیدوار به توسعه همه جانبه با مصوبات سفر استانی رییس جمهور

اراک - ایرنا - رییس جمهوری و هیات دولت سیزدهم در بیست و نهمین سفر استانی خود به استان مرکزی و خطه مفاخر ایران اسلامی سفر کردند که مورد استقبال پرشور و کم سابقه مردم مومن، انقلابی و قدرشناس این دیار قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زمزمه‌های سفر رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان مرکزی از ماه‌های گذشته شنیده می‌شد و مردم این خطه برای دیدار با رییس جمهور خود لحظه شماری می‌کردند تا اینکه اوایل هفته گذشته سفر آیت‌الله رییسی به سرزمین آفتاب قطعی شد و از همان لحظه حال و هوای دیگری در این دیار حاکم شد.

از روز دوشنبه تا لحظه ورود آیت‌الله رییسی به اراک مردم ولایتمدار استان مرکزی سر از پا نمی‌شناختند و بسیاری از اقشار مختلف مردم خود را حوالی فرودگاه اراک و مسیر خروج رییس جمهور از این مرکز رسانده بودند تا بتوانند آیت الله رییسی را از نزدیک ببینند. 

رییس جمهور در بدو ورود به اراک بی‌صبرانه مشتاق سفر به زادگاه امام راحل بود و بعد از گفت و گوی کوتاه با خبرنگاران و شبکه اراک را به مقصد خمین ترک کرد تا ضمن بازدید از بیت تاریخی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در مصلی این شهر با مردم شهر هزار شهید دیدار کند. 

مردم مومن و انقلابی شهرستان خمین که از ساعات اولیه امروز در میدان ورودی شهر حاضر شده بودند به منظور استقبال از شخص اول دولت کیلومترها پیش آمده بودند و با شعارهای "صل علی محمد یاور رهبر آمد"، "صل علی محمد امید ملت آمد" و "دست خدا برسر ماست خامنه‌ای رهبر ماست" رئیس جمهور را تا بیت تاریخی امام راحل و مصلی این شهر همراهی کردند. 

مردم انقلابی و مومن شهرستان‌های دلیجان و محلات نیز که در فاصله نزدکی از خمین قرار دارند برای دیدار با رییس جمهور خود به خمین آمده بودند و شور و شوق مردم برای دیدار و شنیدن سخنان آیت‌الله رییسی به شکلی که تمام خیابان‌های اصلی و فرعی منتهی به مصلی این شهر مسدود شده بود. 

با وجود گرمای کم سابقه این روزهای استان مرکزی به خصوص خمین و اراک، مردم قدرشناس و ولایتمدار این خطه یک‌بار دیگر عشق و ارادت خود را به نظام اسلامی به منصه ظهور گذاشتند و با حماسه‌آفرینی دیگر رییس جمهور مردمی و محبوب خود را برای ادامه مسیر خدمتگزاری به مردم دلگرم نمودند. 

رییس جمهور در دیدار با مردم خمین نسبت به معرفی ابعاد شخصیتی امام راحل در جامعه و تبیین نهضت انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: امام راحل وقتی در عالم محرومیتی میدید نجات محرومان و مستضعفان در برنامه زندگی او بود، نگاه امام نجات همه مردم بود و وقتی ایشان ظلم به کسی را می دید برافروخته می شد و از خدمت به مردم شادمان می‌شد.

آیت‌الله رییسی تاکید کرد: مقام معظم رهبری می فرماید پیروی از خط امام باید همواره در جامعه جاری باشد و همه باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

رییس جمهور پس از دیدار با مردم خونگرم خمین از چند واحد تولیدی این شهر بازدید کردند و سپس در نشست با نخبگان استان حاضر شدند و در این نشست نسبت به تحول گرایی در تمامی بخش‌های کشور تاکید کرد. 

آیت‌الله رییسی اظهار داشت: شرایط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه اکنون نیازمند تحول است، وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد که باید با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود فاصله بین این ۲ وضعیت را کم کرد.

استقبال گرم مردم اراک از سید محرومان 

رییس جمهور پس از دیدار با مردم خمین و نشست با نخبگان این استان برای دیدار با مردم مومن و انقلابی شهر اراک راهی مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد این شهر شدند. 

مردم اراک با وجود گرمای هوا ساعت‌ها قبل خود را به مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک رسانده بودند و برای دیدار با سید محرومان لحظه شماری می‌کردند که ناگاه انتظار به سرآمد و پرچمدار ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری وارد ورزشگاه شدند و مردم اراک به شکلی وصف ناپذیر و با سردادن شعارهای حماسی و انقلابی از ریس جمهور محبوب خود استقبال کردند و برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار این سرزمین رقم زدند. 

یکی از شهروندان اراکی در گفت و گو با ایرنا، گفت: به شوق دیدن آیت الله رییسی ساعت ۷ صبح  از روستای عزیزآباد به سمت اراک حرکت کردم اما زمانی که  به فرودگاه این شهر رسیدم متوجه شدم که رییس جمهور به خمین رفته‌اند و پای پیاده از فرودگاه تا ورزشگاه پنجم مرداد آمدم.

«محمداسماعیل عزیزآبادی فراهانی» اظهار داشت: اکنون که رییس جمهور را از نزدیک ملاقات کردم و سخنان ایشان را شنیدم تمام خستگی امروز از تنم بیرون رفت و امیدوارم آیت الله رییسی در حل مشکلات اقتصادی مردم و به خصوص حل مشکل بیکاری موفق باشند. 

وی بیان کرد: بنده یک کشاورزم و مشکل بیکاری ندارم اما چندسالی است که منطقه فراهان به شدت کم آب شده و کشاورزان یکی پس از دیگری زمین‌های خود را رها می‌کنند و برای امرار معاش به اراک یا قم می‌روند و به عتوان نماینده کشاورزان فراهان از رئیس جمهور انتظار دارم برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند. 

یکی دیگر از حاضران در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک که به گفته خودش از شهر تفرش به شوق دیدار رئیس جمهور به اراک آمده است، در گفت و گو با ایرنا گفت: آمده‌ام تا به سید محرومان خدا قوت بگویم واز ایشان بخواهم برای اشتغال جوانان تفرش برنامه‌ریزی کنند.

«عباس طرخورانی» اظهار داشت: عمده جمعیت شهرستان تفرش از محل باغداری و تولید محصولاتی همچون گردو، گیلاس و زردآلو امرار معاش می‌کنند اما به دلیل خشکسالی بخش عمده‌ای از باغات شهرستان خشک شده و جوانان برای گذران زندگی مجبور به ترک زادگاه و خانواده خود می‌شوند. 

«مریم حسینی» یکی دیگر از شهروندان اراکی که برای دیدار با رئیس جمهور به مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک آمده بود به ایرنا گفت: برای ملاقات با آیت‌الله رئیسی لحظه شماری می‌کردم. 

وی ادامه داد: از رئیس جمهور انتظار دارم مقابله با فساد را که از بدون فعالیت خود آغاز نموده‌اند را با قدرت ادامه دهند و برای حل مشکل بیکاری جوانان نیز تدابیر حکیمانه بیندیشد. 

یک شهروند دیگر اراک سفرهای استانی رئیس جمهور را گام بلندی در راستای امیدآفرینی، ایجاد انگیزه و در عین حال شناسایی مشکلات نقاط مختلف کشور عنوان کرد و گفت: این اقدام شایسته فرآیند آسیب‌شناسی و از طرفی چاره اندیشی برای حل مشکلات را تسریع می‌کند.

«فائزه ملک‌شاهی» افزود: مشکل بیکاری در جامعه به نوعی فراگیر شده و از رئیس جمهور و اعضای هیات دولت انتظار داریم برای این مشکل چاره اندیشی کرده و امید و نشاط در نسل جوان تقویت کنند.

خانم ملک‌شاهی ادامه داد: همه مردم می‌دانند گرانی و تورم وجود در کشور وجود دارد اما نباید از انصاف بگذریم که آیت‌الله رییسی در طول یکسال گذشته همه تلاشش را کرده و ان شالله که وضعیت بهتر می شود. 

مردم ولایتمدار اراک با شعارهای صل علی محمد یاور رهبر آمد، دسته گل محمدی خوش آمدی خوش آمدی از رییس جمهور مردمی خود استقبال کردند و رییس جمهور نیز به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.

آیت الله رییسی در جمع مردم اراک، رمز موفقیت دولت سیزدهم را در مردمی بودن عنوان کرد و گفت: از تمام ظرفیت‌های کشور برای حل مشکلات و توسعه همه جانبه کشور استفاده می‌شود.

رییس جمهور مردمی با یادآوری پنجم مرداد و تبریک روز اراک به تمام اراکی‌ها و مردم استان مرکزی : روز اراک یادآور حماسه شرکت هایی است که در این استان پشتیبانی فنی و صنعتی از دفاع مقدس می کردند.

رئیس جمهور در میان شور و حرارت مردم مومن و انقلابی اراک حدود ۴۰ دقیقه سخنرانی کرد و سپس ورزشگاه شهدای پنجم مرداد اراک را به قصد ادامه جلسات تخصصی و شورای اداری در استانداری مرکزی ترک کرد.

آیت الله رئیسی در شورای اداری استان مرکزی ، رئیس حفاظت محیط زیست را مسئول پیگیری اجرای طرح کاهش آلودگی هوا اراک معرفی کرد و گفت: اگر طرح جامع آلودگی هوای اراک دارای نقصی است باید رفع شود و آقای سلاجقه مسئولیت دارند از شرکت هایی که موجب آلودگی هستند این مهم را بررسی کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: کار صنعتی آری، آلودگی هوا هرگز و توسعه صنعتی آری، ولی آلودگی هوا که موجب بیماری باشد هرگز، و اگر لازم است از تجهیزات فیلتر استفاده شود، هرچند ممکن است هزینه داشته باشد، اما این مهم عین سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: استان مرکزی یکی از مراکز مهم تولید است و این ظرفیت باید ارتقا یابد و این مهم به دست مدیران و با خدمت به مردم محقق می شود و این استان نباید دغدغه اشتغال داشته باشد و نماد بیکاری مطرح شود، باید تلاش شود بیکاری به اشتغال مبدل شود.

آیت الله رییسی بعد از نشست شورای اداری در کنفرانس خبری شرکت کرد و با بیان اینکه اجرای ۲۲۰ طرح در استان مرکزی مصوب شد، اظهار داشت: از این تعداد ۵۰ طرح زیربنایی، ۳۹ طرح در بخش آب، خاک و کشاورزی، ۶۵ طرح در بخش فرهنگی، آموزشی و ورزشی، ۲۰ طرح در بخش تکمیل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ۹ طرح اشتغال، هشت طرح صنعت و معدن، ۲۳ طرح مسایل رفاهی و ۱۰ طرح در حوزه انتظامی و قضایی است.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان بعد از نشست خبری با اصحاب رسانه، اراک را به مقصد تهران ترک کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha