۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84828568
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳
کد خبر: 84828568
اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

مهاباد - ایرنا - اجرای نمایش «سگ ها مادرت را میخورند»، پلمب یک واحد آلاینده صنعتی و دستگیری سارقان اماکن خصوصی در مهاباد و برگزاری کلاس های آموزشی عشایر در خصوص آگاهی از خطرات مین به همراه همایش پیاده روی خانوادگی در اشنویه، از جمله اخبار ۲۴ ساعت گذشته در جنوب آذربایجان غربی بوده است.

نمایش سگ ها مادرت را میخورند، در مهاباد روی صحنه رفت

رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نمایش «سگ ها مادرت را میخورند» به کارگردانی شبنم راموز با حضور علاقه‌مندان به هنر تئاتر در تالار سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه رفت.

امید خاکپور افزود: این نمایش در رابطه با معضلات و آسیب‌های اجتماعی در خصوص زنان است که از دردها و رنج‌های آنان می‌گوید، زنی که در بیمارستان روانی کابوس وار خاطرات تلخ گذشته خود را مرور و روایت می‌کند.

وی اضافه کرد: مدت زمان این نمایش حدود ۴۵ دقیقه است که در آن میثم فرهمندیان و شبنم راموز به عنوان نویسنده و کارگردان، محمد قاسمی موسیقی، سامان ارمی نور، صحنه مهران فقری، لباس عایشه باپیر، پوستر و بروشور سیاوش رحیمی، تیزر زانیار صوفی امینی و مهرداد تجدد و سمکو آهنگری دربخش فیلم و عکس نقش آفرینی می کنند.

وی ادامه داد: نمایش  «سگ ها مادرت را می خورند» به مدت ۲ روز در تالار سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به روی صحنه رفت که امروز اولین روز آن بود.

خاکپور تاکید کرد: این نمایش در سایر های جنوب استان از جمله پیرانشهر و بوکان نیز طی هفته هلی آینده به نمایش گذاشته خواهد شد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی افزود: نمایش سگ ها مادرت را میخورند ۹ تندیس و دیپلم افتخار جشنوارهای رامان سردشت و نهال میاندوآب را کسب کرده است.

مهاباد با داشتن هنرمندان خلاقی در عرصه تئاتر همواره به عنوان یکی از قطب‌های مهم هنرهای نمایشی در آذربایجان‌غربی مطرح بوده است.

انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی هم‌اکنون در شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، پیرانشهر نقده، تکاب، مهاباد و بوکان فعالیت دارد؛ ۲۳ گروه نمایشی ثبت شده رسمی در آذربایجان‌غربی و ۱۰ انجمن هنرهای نمایشی در این استان وجود دارد که از این میان ارومیه با هشت گروه، خوی با پنج و مهاباد با چهار گروه به ترتیب بیشترین گروه‌های نمایشی را به خود اختصاص داده است.

پلمب یک واحد صنعتی آلاینده در مهاباد

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: متعاقب شناسایی واحد صنعتی آلاینده و فاقد مجوز زیست محیطی توسط کارشناسان محیط زیست در روستای یادآباد سفلی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد به قضیه ورود کردیم.

فاروق سخنور ادامه داد: در این راستا با پیگیری های انجام شده و صدور دستور قضایی، مطابق مقررات اقدام قانونی به عمل آمد.

سخنور اظهار کرد: این واحد صنعتی که در زمینه فرآوری مس از خاک معدنی فعالیت داشت با حضور کارشناسان این اداره، اصناف و نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، پلمب شد.

سارقان حرفه‌ای اماکن خصوصی در مهاباد دستگیر شدند

فرمانده انتظامی مهاباد همچنین از دستگیری سارقان حرفه ای اماکن خصوصی با اعتراف به ۳۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ توحیدی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی محل های وقوع سرقت و انجام یک سری اقدامات فنی، رد پای باند سه نفره از سارقان سابقه دار را در این سرقت‌ها بدست آورد و پس از هماهنگی با مقام قضایی این افراد را طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: در این خصوص ۲ متهم و یک مالخر دستگیر شدند و متهمان در تحقیقات صورت گرفته به ۳۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی به ارزش ۱۱ میلیارد ریال در این شهرستان اعتراف کرده و در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ توحیدی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و شماره تلفن ۱۹۷ پلیس آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و تقدیر مردم از عملکرد پلیس است.

برگزاری کلاش آموزشی آگاهی از خطرات مین در اشنویه

رییس هلال احمر اشنویه گفت: ۱۵۰ نفر از عشایر این شهرستان با خطرات مین‌های به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی به صورت چهره به چهره آشنا شدند.

محسن طه ادامه داد: امدادگران هلال احمر با حضور بین عشایر منطقه ضمن آشناکردن چهره به چهره عشایر با خطرات مین و مهمات بجا مانده از جنگ تحمیلی،  بسته و اقلام بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را نیز بین آنها توزیع کردند.

وی افزود: بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده است و روستاییان ضمن فراگرفتن آموزش‌های لازم در خصوص مین و مهمات جنگی منفجر نشده با جلوگیری از شیوع کرونا نیز آشنا شدند.

وی گفت: پخش لوازم التحریر بین دانش آموزان و وسایل آموزشی از دیگر برنامه ها بود.

‌وی بیان کرد: پایگاه‌های مستقر در این روستاها توسط ادارات مرتبط مین‌روبی شده است ولی طبق اعلام صلیب سرخ جهانی امکان وجود مین در این مناطق همچنان به میزان ۲ تا پنج درصد وجود دارد که آگاه‌سازی مردم جهت جلوگیری از صدمات احتمالی ناشی از خطرات آن الزامی است.

وی اظهار داشت: مین‌های باقی مانده از هشت سال جنگ تحمیلی، یکی از جدی‌ترین مشکلات و خطراتی است که سلامت و اقتصاد مردم مناطق مرزنشین را تهدید می‌کند و به رغم تلاش‌های فراوان برای پاکسازی اراضی آلوده به مین در کشور، مشکلات ناشی از وجود این مین‌ها در این مناطق ادامه دارد.

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در اشنویه

همایش پیاده روی خانوادگی با حضور پرشور خانواده ها و به ویژه نوجوانان و جوانان از میدان انقلاب تا پارک شیخ عبدالعزیز اشنویه برگزار شد.

 این همایش پیاده روی با استقبال گسترده خانواده های ورزش دوست شهرستان و با هدف ایجاد شور و نشاط برگزار شد.

در حاشیه این همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی، برنامه های متنوعی از جمله، اجرای موسیقی محلی و اجرای حرکات نمایشی توسط رزمی کاران به اجرا درآمد. 

در پایان این همایش به جمع گسترده ای از شرکت‌کنندگان، به قید قرعه جوایز نفیسی از قبیل دوچرخه، لوازم ورزشی و خانگی و جوایز دیگر اهدا شد.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha