۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۹:۲۶
کد خبر: 84828567
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسوولان استان کردستان شهادت مرزبانان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفتند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار و فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان روز پنجشنبه با صدور پیامی شهادت ۲ مرزبان هنگ مرزی بانه در درگیری با گروهک‌های تروریستی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان پیام نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان در پی شهادت دو تن از مرزبانان در شهرستان بانه 
حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان و اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در پیام مشترکی شهادت دو تن از مرزبانان غیور در شهرستان بانه را تبریک و تسلیت گفتند. 
 در این پیام آمده است؛
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ / سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹
شهادت ستوان دوم" مهدی محمدی نسب" و استوار دوم "علی فاضلی شاد"  در درگیری با اشرار مسلح ناشناس در مرز "بریشکانی" شهرستان بانه یک بار دیگر عمق کینه توزی دشمنان با غیور مردان حافظ امنیت و آرامش ایران اسلامی و مردم منطقه کردستان را به نمایش گذاشت.
واضح است که اقدامات ناجوانمردانه و وحشیانه اشرار و دشمنان این آب و خاک در راستای ناامیدی مردم و پایمال کردن دستاوردهای بزرگ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی و همچنین برهم زدن انسجام و وحدت موجود در جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد و بی گمان این دست تحرکات، آخرین اقدام دشمنان نخواهد بود، اما دشمنان بدانند همچنان که هشت سال جنگ تحمیلی و سایر اقدامات ایادی دست نشانده استکبار و گروهک های ضد انقلاب نتوانست کوچکترین خللی در اراده مردم نسبت به دفاع و پشتیبانی از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی وارد کند، چنین اقدامات کوری نیز نخواهد توانست پرچم پر افتخار ایران اسلامی که با اراده فولادین مردان و زنان این دیار بر افراشته شده است را از اهتزار بیاندازد.
برخود وظیفه می دانیم شهادت دو تن از فرزندان ایران اسلامی در حفاظت از مرزهای استقلال و پایداری را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، عموم مردم شهید پرور کردستان، مردمان سربلند استان‌های قزوین و کرمانشاه و به ویژه خانواده معزز این شهیدان گلگون کفن تبریک و تسلیت عرض کرده، از خداوند متعال طلب می‌کنیم که روح بلند این شهیدان را با اولیا الله محشور بفرماید

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در پیامی شهادت ۲ مرزبان را تسلیت گفت:

در پیام سردار سید صادق حسینی آمده است: بار دیگر نیروهای شجاع و غیور مرزبانی در راستای حراست از مرزهای کیان ایران اسلامی در درگیری با اشرار ناشناس مسلح در مرز ‌بانه و پاوه درگیر و پس از مقابله مقتدرانه، در این درگیری ۲ مرزبان از دلاور مردان مجاهد مرزبانی بنام های «مهدی محمدی نصب» و «علی فاضلی شاد» در حین در گیری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی شهادت این مرزبانان دلیر و شجاع را به محضر رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران اسلامی، فرمانده و پرسنل خدوم مرزبانی استان و خانواده معظم این شهیدان و همچنین مردم شهیدپرور و انقلابی استان کردستان تبریک و تسلیت گفته و آورده است: بدون شک راه این شهیدان عزیز در دفاع از مرزهای ایران اسلامی ادامه خواهد داشت.

بامداد چهارشنبه شهید ستوان دوم «مهدی محمدی نسب» و استوار دوم «علی فاضلی شاد» حین پایش مرزها در درگیری با اشرار مسلح ناشناس در مرز "برویشکانی" به درجه رفع شهادت نائل آمدند.

آیین تشییع پیکر این ۲ شهید عصر چهارشنبه با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان بانه، نیروهای نظامی و انتظامی و مسوولان ادارات این شهرستان برگزار شد.

در این آیین پیکر پاک و مطهر این ۲ مرزبان شهید از حسینیه بانه تا میدان انقلاب با حضور مردم شهید پرور بانه و نیروهای نظامی و انتظامی بدرقه شد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان نیز ضمن تسلیت این حادثه تلخ به خانواده این شهیدان اعلام کرد پس از مراسم تشییع این ۲ مرزبان در بانه، پیکر مطهر شهدا به قزوین و کرمانشاه منتقل شد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha