۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۹
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84828339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرزبانان غرب کشور از نفوذ گروه های تروریستی به داخل کشور ممانعت کردند

سنندج- ایرنا- جانشین مرزبانی فراجا گفت: ۲ تیم تروریستی دیشب از مرزهای استان کردستان و کرمانشاه قصد نفوذ به کشور را داشتند که با تلاش و جانفاشانی مرزبانان غرب کشور از نفوذ آنها به خاک کشور ممانعت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جلال ستاره عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر ۲ مرزبان شهید بانه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در تشریح حادثه بامداد چهارشنبه در مرز برویشکانی بانه اظهار داشت: در محدوده استان کردستان امنیت بسیار خوبی برقرار است بامداد چهارشنبه ۲ تیم تروریستی که نوع آنها مشخص نیست قصد نفوذ به داخل کشور را داشتند.

وی ادامه داد: یکی از گروه ها از مرز بانه استان کردستان و یک گروه نیز از مرز پاوه استان کرمانشاه بود که از نفوذ هر ۲ تیم با تلاش و از خودگذشتگی مرزبانان ممانعت شد.

ستاره گفت: تیمی که در پاوه بود منهدم شد و مقادیر زیادی سلاح و مهمات از آنها به دست آمد و تیمی که در بانه بود به هدف نرسید و به خاک کشور مقابل فرار کرد.

وی با بیان اینکه این حوادث اولین بار و آخرین بار نخواهد بود اضافه کرد: مردم ایران بدانند که مرزبانان جمهوری اسلامی ایران از مرزها به شدت دفاع می کنند و امنیت را برقرار خواهند کردند.

جانشین مرزبانی فراجا اظهار داشت: فعالیت های عمرانی و اقتصادی که در روستاهای مرزی و مرزها انجام می شود نمونه بارز امنیت پایدار در مرزها است.

وی گفت: امیدوارم که این گروهها بدانند که جواب ما بسیار قاطع و کوبنده خواهد بود و مردم غیور مرزنشین هم از اقدامات ما دفاع می کنند و در این زمینه پیشقدم هستند.

 بامداد چهارشنبه نیروهای مرزبانی هنگ مرزی برویشکانی در حین پایش مرزها با گروهی از افراد مصلح ناشناس درگیر شدند و ستوان دوم مهدی محمدی نسب و استوار دوم علی فاضلی شاد شهید شدند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha