سه هزار تخت اماکن اقامتی قشم به گردشگران جام جهانی قطر اختصاص می یابد

قشم - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی این منطقه برای اختصاص سه هزار تخت از ظرفیت ۱۲ هزار تخت اماکن اقامتی نگین خلیج فارس برای اسکان گردشگران خارجی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در این جزیره خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افشار فتح الهی روز چهارشنبه در جلسه مشترک برگزاری کمیته جام جهانی منطقه آزاد قشم که با حضور حمیدرضا دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر به همراه سایر اعضای این کمیته در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: ما جلسات این ستاد را از ابتدای امسال به واسطه کاری که در سطح ملی اتفاق افتاد تشکیل داده ایم.

وی ادامه داد: مناطق آزاد کیش و قشم پیشانی اصلی مواجهه کشور برای معرفی فرهنگ و ظرفیت های گردشگری جمهوری اسلامی ایران به شرکت کنندگان در رویداد بین المللی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: این دو جزیره به لحاظ قانونی موانع و محدودیت های کمتری برای ورود اتباع خارجی به کشور دارند و رفت و آمدهای اتباع خارجی در آنها نیز راحت تر و روان تر است.

سه هزار تخت اماکن اقامتی قشم به گردشگران جام جهانی قطر اختصاص می یابد

فتح الهی با اشاره به ظرفیت ۱۲ هزار تختی اماکن اقامتی قشم گفت: فضای اقامتی جزیره آمادگی اختصاص سه هزار تخت به گردشگران خارجی و ۹ هزار تخت به هموطنان شرکت‌کننده در این رویداد را دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه اصلی ما میزبانی از سه هزار نفر از اتباع خارجی شرکت کننده در جام جهانی در سرزمین آب و آفتاب است، افزود: برخورداری این منطقه از برند ژئوپارک جهانی قشم و ژئوسایت های منحصر بفرد این جزیره یکی از مهم ترین نقاط قوت قشم در جذب گردشگران حاضر در جام جهانی ۲۰۰۲ قطر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: این منطقه آزاد همچنین به دلیل برخورداری از بنادر مجهز باربری و کانتینری توانایی تامین و ارسال اقلام مصرفی و ملزومات پشتیبانی به کشور قطر را داشته و آماده همکاری است.

وی در ادامه این جلسه از دیدگاه بلند مدت سازمان منطقه آزاد قشم برای ارتباط با کشور دوست و برادر قطر در راستای تبادل گردشگر و جذب سرمایه گذار در این جزیره خبر داد.

فتح الهی از آمادگی فرودگاه بین‌المللی قشم برای گسترش همکاری با هواپیمایی قطر خبر داد و بر توان بنادر و کشتی‌های جزیره برای رفت و آمد شرکت‌کنندگان در رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ به جزیره و ارایه بسته‌های گردشگری به این افراد تاکید کرد.

حمیدرضا دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر نیز در ادامه این جلسه بر لزوم استفاده از ظرفیت های گردشگری و معرفی سنت های بومی جزیره قشم به صورت بسته های پیشنهادی به خانواده های بازدید کننده از رویداد ۲۰۲۲ قطر تاکید کرد.

وی معرفی ظرفیت های کشور و منطقه آزاد قشم، توسعه امکانات حمل و نقل هوایی و دریایی برای ورود آسان گردشگران جام جهانی به جزیره قشم، برپایی نمایشگاه ها و شب های فرهنگی در جزیره قشم برای بهره وری بیشتر و جذب گردشگران رویداد جهانی ۲۰۲۲ قطر را به اعضای کمیته جام جهانی منطقه آزاد قشم پیشنهاد کرد.

سه هزار تخت اماکن اقامتی قشم به گردشگران جام جهانی قطر اختصاص می یابد

پیش از این حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان گفته بود: پیشنهاد دو شهر کیش و قشم برای میزبانی از هواداران جام جهانی می‌تواند به محکم شدن روابط دو کشور در تعاملات و ارتباطات ختم شود.

یادآور می شود، بحث میزبانی کیش و قشم از عده ای از طرفداران فوتبال که قصد دیدن جام جهانی قطر را دارند، مدت زیادی است که مطرح شده و حالا به مراحل اجرایی رسیده است.

جام‌جهانی ۲۰۲۲ از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذرماه به میزبانی قطر و با حضور ۳۲ تیم در هشت گروه برگزار خواهد شد و ایران یکی از تیم‌های حاضر در این رویداد است.

تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه دوم رقیب تیم های آمریکا، انگلیس و ولز است.

جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از آبراهه بین‌المللی و پارک‌های انرژی و زیست – فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران و منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود. این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق – غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha