۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱:۳۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84824534
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

حماس: جامعه جهانی رهبران صهیونیستی را به عنوان جنایتکاران جنگی مجازات کنند

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یکشنبه شب در بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست تا رهبران رژیم صهیونیستی را به عنوان جنایتکاران جنگی مجازات کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، حماس از جامعه جهانی خواست تا تجاوزهای اسرائیل علیه مردم فلسطین، اراضی و منابع طبیعی آنها را متوقف کنند.

این جنبش اعلام کرد که از گزارشی که جنایات و نقض حقوق فلسطینیان از جمله قتل، شکنجه سیستماتیک علیه اسرا، سیاست‌های تبعیض، آپارتاید، تخریب خانه‌ها و سرقت منابع طبیعی فلسطین را مستند کرده است، استقبال می‌کند.

حماس از جامعه بین المللی خواست که رهبران رژیم صهیونیستی را به عنوان جنایتکاران جنگی مورد بازخواست قرار دهند تا اطمینان حاصل شود که اقدام‌های آنها بدون مجازات نمی‌ماند.

کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد در مورد نقض حقوق فلسطینیان روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفری چهار روزه به امان، پایتخت اردن انجام داده که طی آن با مقام‌های فلسطینی و نمایندگان سازمان‌های ملل متحد و جامعه مدنی از سرزمین‌های اشغالی، سرزمین‌های فلسطینی و جولان اشغالی سوریه دیدار کرده است.

در این گزارش آمده است که نیروهای امنیتی و شهرک نشینان صهیونیست حقوق فلسطینیان را در کنار بازداشت اداری و شکنجه اسرا، آوارگی و اخراج اجباری فلسطینی‌ها و ادامه محاصره نوار غزه برای بیش از ۱۵ سال نقض کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha