۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 1245
کد خبر: 84716885
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان همکاری اسلامی یورش صهیونیستها به مسجد الاقصی را محکوم کرد

تهران – ایرنا – در پی یورش نیروهای رژیم صهیونستی و شهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی در چند روز گذشته، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای این اقدام را به شدت محکوم کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای یورش شهرک‌نشینان افراطی با حمایت و همراهی نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی را به شدیدترین وجه محکوم کرد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین نسبت به تهدیدهای گروه های شهرک نشین افراطی علیه فلسطینان در صحن های مسجد مبارک الاقصی هشدار داد.

«حسین ابراهیم طه»، دبیرکل این سازمان، رژیم صهیونیستی را مسئول کامل عواقب احتمالی ادامه کشتارهای خونسردانه مردم فلسطین و نقض مستمر حرمت مقدسات که به درگیری مذهبی، افراط گرایی و بی ثباتی در منطقه دامن می زند، دانست.

وزارت امور خارجه اردن نیز امروز با صدور بیانیه ای حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی را محکوم کرد.

از سوی دیگر، دبیرکل سازمان ملل متحد از جامعه بین‌المللی به‌ ویژه شورای امنیت خواست تا اسرائیل را به دلیل حملات به فلسطینی ها و نقض‌ مکرر حرمت امکان مقدس در سرزمین های اشغالی محکوم کنند.

سحرگاه امروز (جمعه) اشغالگران صهیونیست بار دیگر به مسجد الاقصی یورش بردند و با فلسطینی ها درگیر شدند.

بر پایه گزارش ها، شماره شهدای فلسطینی طی دیروز و امروز تاکنون به هفت نفر افزایش یافته است و طبق آخرین گزارش ها، تا کنون دست کم 90 فلسطینی زخمی شده اند.

الجزیره گزارش کرد که اشغالگران قدس شریف به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند و ده‌ها فلسطینی را در دو روز اخیر مجروح کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که به دنبال درگیری‌های مداوم در مسجد الاقصی 90 مجروح فلسطینی به بیمارستان‌های قدس اشغالی انتقال داده شدند.

شمار شهدای فلسطینی دو روز اخیر در کرانه باختری به  هفت نفر رسید.

طی ۱۵ روز گذشته تا امروز، ۲۰ فلسطینی به دست نیروهای اشغالگر به شهادت رسیده اند. صهیونیست‌ها از آغاز ماه مبارک رمضان حملات خود را به فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش داده‌اند.

شمار صهیونیست‌هایی که در این مدت در عملیات مقاومت در کرانه باختری کشته شدند ۳ نفر و شمار زخمی‌های آنها نیز ۳۴ نفر است.

شیخ «عکرمه صبری»، خطیب مسجد الاقصی گفته که همچنان مجروحانی در مسجد الاقصی هستند اما نیروهای اشغالگر صهیونیستی مانع ورود آمبولانس‌ها برای انتقال زخمی‌ها می‌شوند.

در پی درگیری‌های مستمر در مسجد الاقصی، سازمان ملل متحد خواستار آرامش و پرهیز از تشدید تنش‌ها شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز روز جمعه به سران رژیم صهیونیستی هشدار داد که تعرض و تعدی به مسجد الاقصی، سراسر منطقه را به آتش خواهد کشید.

حملات رژیم اشغالگر در کرانه باختری طی ماه آوریل (فروردین) همزمان با افزایش عملیات مقاومت مردمی در مقابله با جنایت‌های این رژیم افزایش یافت.

پیش تر در گزارش مرکز مطالعات اسیر فلسطین آمده بود که در ۱۲ روز نخست ماه مبارک رمضان، ۱۷۴ فلسطینی در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی از سوی نظامیان صهیونیستی بازداشت شده اند.

مرکز مطالعات اسیران فلسطین چهارشنبه شب اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی از ابتدای ماه مبارک رمضان، بازداشت فلسطینیان در اراضی اشغالی را شدت بخشیده است.

گروه‌های فلسطینی نیز درباره پیامدهای خطرناک حملات مداوم صهیونیست‌ها به مردم فلسطین هشدار داده بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha