۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۵۹
کد خبرنگار: 2983
کد خبر: 84824442
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منطقه مرتعی سماموس رامسر طعمه حریق شد

۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۵۹
کد خبر: 84824442
منطقه مرتعی سماموس رامسر طعمه حریق شد

نوشهر - ایرنا - منطقه مرتعی سماموس در ییلاق جواهرده رامسر دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیروهای محلی و امدادی آتش پیش از گسترش مهار شد.

 رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رامسر عصر یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این آتش‌سوزی حوالی ساعت ۱۹ در مرتع دشت مالنگه کیلومتر ۱۶ جاده سماموس-جواهرده رخ داد که با حضور به موقع نیروهای امدادی و مردمی مهار و اطفا شد.

یاسر منتظری گفت: با وجود سخت‌گذر بودن این منطقه، حضور به موقع دهیاری جواهرده، ماموران حفاظت منابع طبیعی و نیروی هوایی ارتش مستقر در جاده سایت سماموس و نیروهای مردمی سبب شد آتش‌سوزی در مدت‌زمان مناسبی مهار و از پیش‌روی آن جلوگیری شود.

وی افزود: این آتش سوزی در عرصه‌های مرتعی رخ داد که با توجه به پوشیده بودن آن از بوته‌های گون، احتمال گسترش آتش در صورت دیر اقدام شدن برای مهار وجود داشت.

منتظری تصریح کرد: مطابق گزارش هواشناسی و با توجه به افزایش دما طی روزهای آتی از مردم و مسافران تقاضا داریم که در صورت حضور در فضاهای جنگلی و مرتعی از برافروختن آتش خودداری کنند.

وی افزود: از همه مردم و همیاران طبیعت درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی سریعا با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ تماس بگیرند تا از بروز و افزایش خسارات حریق به انفال جلوگیری شود.

افزایش دمای هوا، خشک بودن سطح مراتع و جنگل‌ها و بی‌توجهی مسافران و شهروندان در این عرصه‌ها زنجیره شکل‌گیری آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی را شکل می‌دهند.

طی روزهای اخیر عرصه‌های جنگلی حاشیه سد سنبل‌رود شیرگاه نیز بر اثر عامل انسانی دچار آتش‌سوزی شد که پس از چند ساعت تلاش نیروهای امدادی، در نهایت با به پرواز در آمدن بالگرد امدادی استان این آتش مهار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha