رییس سازمان حج وزیارت مکه مکرمه را به مقصد مدینه منوره ترک کرد

تهران - ایرنا - رییس سازمان حج وزیارت با بدرقه رییس ستاد مکه مکرمه و جمعی از اعضای ستاد، مکه مکرمه را به مقصد مدینه منوره ترک کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از سازمان حج و زیارت، سید صادق حسینی عصر یکشنبه به سمت مدینه منوره رهسپار شد. 

اکبر رضایی ‌رییس ستاد مکه مکرمه در حج امسال و جمعی از اعضای ستاد مکه امروز رییس سازمان حج وزیارت و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی را بدرقه کردند. 

رییس سازمان حج وزیارت امسال در موسم حج تمتع و ایام تشریق از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی به زایران قرار گرفت.

سید حسینی رئییس سازمان حج و زیارت هجدهم ذیقعده وارد عربستان شده بود و پس از چند روز به مکه مکرمه عزیمت کرده و در روزهای گذشته و ایام تشریق در مکه حضور داشت.

به گزارش ایرنا، ۳۹ هزار و ۶۳۰ نفر از حجاج کشورمان در قالب ۳۰۱ کاروان به تدریج سرزمین وحی را ترک و راهی نقاط مختلف ایران خواهند شد. ۱۴۱ کاروان مدینه بعد از فرودگاه این شهر و ۱۶۰ کاروان مدینه قبل از فرودگاه جده به کشور باز می گردند.

انتقال زائران به مدینه و فرودگاه جده با هماهنگی های انجام شده به صورت روان و طبق برنامه ادامه دارد. 

از شامگاه ۲۶ تیرماه نیز پروازها از فرودگاه مدینه به سمت ایران آغاز می شود و نخستین پروازها به مقصد سه شهر بندرعباس، مشهد و تهران خواهد بود.

همچنین پروازهای فرودگاه جده به مقصد ایران از ۲۳ تیر ماه آغاز شده است، طبق برنامه ریزی انجام شده زائران حج امسال با  ۹۳ پرواز از فرودگاه جده و ۷۰ پرواز از فرودگاه مدینه به کشور بازخواهند گشت.

رییس سازمان حج وزیارت مکه مکرمه را به مقصد مدینه منوره ترک کرد


پروازهای دو فرودگاه جده و مدینه به ترتیب پایان شب ۶ و ۷ مرداد ماه به اتمام می رسد و همه زائران به کشور منتقل خواهند شد. براساس اعلام مسئولان حج و زیارت، دستورالعمل نحوه و زمان تحویل بار و انتقال زائران به فرودگاه جده به مدیران کاروان ها ابلاغ شده است. حدود ۱۷۲۰۰ زائر مدینه بعد از فرودگاه این شهر راهی ایران خواهند شد.

 تعداد حجاج اختصاص یافته به جمهوری اسلامی ایران از سوی عربستان سعودی در حج امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر بود که شامل حجاج و عوامل اجرایی هستند که همه ساله به میزان سهمیه اولیه تعدادی افزایش می یافت.

رییس سازمان حج وزیارت مکه مکرمه را به مقصد مدینه منوره ترک کرد


اعزام ۳۹ هزار و ۶۲۰ زائر خانه خدا از حدود ۱۷ فرودگاه کشور به سرزمین وحی از ۲۲ خرداد ماه با حدود ۱۵۸ پرواز برای اعزام زائران در ایام حج در نظر گرفته شد که از طریق فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد و یزد زائران خانه خدا به عربستان اعزام شدند و از همین خطوط هوایی و فرودگاهها نیز به کشور باز خواهند گشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha