۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۲۰
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 84822093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو مجلس خبرگان: مردم و دولت در مورد حفظ امنیت ملی در مذاکره‌ها اجماع دارند

مراغه- ایرنا- عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: مردم و دولت در مورد حفظ امنیت و کرامت ملی در مذاکرههای هسته‌ای اجماع دارند ایران اسلامی هیچ گاه امنیت خود را در مذاکره‌ها معامله نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های نماز جمعه مراغه افزود: خواست آمریکا و طرف‌های غربی گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی است لیکن این نیروی مجاهد همواره در کنار ارتش و سایر نیروهای نظامی، تامین‌کننده امنیت میهن اسلامی است.

وی با بیان اینکه قدرت نظامی کشورمان روز به روز در حال افزایش است، اضافه کرد:  آمریکا و ایادی آن امروز نمی‌توانند تحمل کنند که پهبادهای ایرانی در هرجا انجام ماموریت کند و آن جایی که در میدان نتوانستند خللی بر نظام اسلامی وارد کنند، مردم را با تحریم‌ها می‌خواهند در تنگناها قرار دهند.

وی اظهار داشت: لیکن ملت بزرگ ایران اسلامی با وجود مشکلات در کنار این نظام مقدس هستند و برای بقای آن بیش از ۳۰۰ هزار نفر شهید تقدیم کرده‌اند.

وی با اشاره به سفر اخیر بایدن به سرزمین‌های اشغالی و اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا مبنی بر جلوگیری از دستیابی کشورمان به سلاح هسته‌ای، افزود:  فتوای رهبر انقلاب در خصوص حرام بودن استفاده و تولید سلاح‌های کشتار جمعی نشاندهنده رویکرد کشورمان در این زمینه است.

وی ادامه داد: با این وجود، کسانی از جلوگیری برای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای دم می‌زنند که دارای زرادخانه‌های بزرگ هستند و سابقه کشتار جمعی را با این سلاح دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ایران اسلامی هیچگاه در فکر تولید سلاح هسته‌ای نبوده و رهبر و بزرگان آن، این امر را حرام می‌دانند تا جایی که کشورهای دیگر هم این امر را فهمیده‌اند و به آن اذعان دارند.

خطیب جمعه مراغه با اشاره به سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ نیز گفت: امام خمینی (ره) به خاطر مصالح کشور این قطعنامه را پذیرفتند و خانواده‌های شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس به آن تمکین و از رای رهبری تبعیت کردند.

آیت‌الله پورمحمدی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان، نهادی مهم و وظیفه آن تطابق قوانین مصوب مجلس با شرع و قانون اساسی بوده لیکن دفاتر شورای نگهبان در تحقیقات باید دقیق باشند و از گزارش‌های غلط و مغرضانه پرهیز کنند.

وی با اشاره به فرار رسیدن عید سعید غدیر خم نیز گفت: اگر به پیام و فلسفه این روز بزرگ در طول تاریخ دقت و اهتمام می‌شد، امروز شاهد این همه مشکلات و اختلاف در جهان اسلام نبودیم.

وی افزود: اگر غدیر به انحراف نمی‌رفت، اتفاق‌های تلخی چون شهادت حضرت زهرا (س) و ماجرای تلخ کربلا روی نمی‌داد و امام حسین (ع) و یاران آن حضرت به شهادت نمی‌رسید.

به گزارش ایرنا همچنین طی آیینی از زحمات‌ها و تلاش‌های فرهنگی و حضور آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی، عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در برنامه‌های رسانه ملی با اهدای لوح قدردانی شد.

عضو مجلس خبرگان: مردم و دولت در مورد حفظ امنیت ملی در مذاکره‌ها اجماع دارند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha