نگاه امیدوارانه مردم کرمانشاه به حل معضلات استان بعد از سفر بیست و هشتم دولت

کرمانشاه - ایرنا - کرمانشاه در حالی مقصد بیست و هشتمین سفر استانی رئیس جمهور قرار گرفت که مردم قهرمان این دیار امیدوارتر از هر زمان دیگری چشم به آینده‌ای روشن دوخته‌اند و منتظرند از نعمات و برکات آن برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله دکتر "ابراهیم رئیسی" حوالی ساعت ۸ دقیقه صبح پنجشنبه ۲۳ تیر در حالی که مردم کرمانشاه یکی از گرمترین روزهای تابستان را پیش رو داشتند از طریق فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی با استقبال آیت الله "مصطفی علما" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، "بهمن امیری مقدم" استاندار و به همراه چهار معاون رییس جمهور، یک مشاور و  هفت تن از وزرا وارد کرمانشاه شد و مورد استقبال مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان قرار گرفت.

با ورود رئیس جمهور به کرمانشاه رسما بیست و هشتمین سفر استانی رئیس جمهور آغاز شد، سفری که طبق برنامه های از پیش تعیین شده از تنوع خوبی برخوردار بود و یک سفر شهرستانی هم برای رئیس دولت سیزدهم پیش بینی شده بود.

نگاه امیدوارانه مردم کرمانشاه به حل معضلات استان بعد از سفر بیست و هشتم دولت

استان کرمانشاه علاوه بر امنیت مرزها در امنیت غذایی نیز نقش ارزشمندی دارد

رییس جمهور در بدو ورود به کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های بالای کشاورزی استان کرمانشاه از جمله قریب به ۹۰۰ هزار اراضی حاصلخیز، گفت: این استان در کنار اینکه امنیت مرزها را حفظ کرده می تواند در امنیت غذایی نقش بسیار ارزشمندی را ایفا کند.

آیت الله سیدابراهیم رییسی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند استان کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامی است و از کشور عزیزمان مرزبانی کرده و امروز تمام مردم کشور نسبت به این مرزداران خود را مدیون مردم کرمانشاه می دانند که جانانه و پیروزمندانه هشت سال دفاع مقدس چه در مقابل صدامیان و چه منافقان ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه زمینه بسیار مناسبی برای گردشگری و صادرات باتوجه به مرز مشترک با عراق در کرمانشاه وجود دارد، افزود: در این سفر همه نیازهای استان را نمی توانیم برطرف کنیم لذا سراغ اولویت ها رفتیم و برای آن ها اعتباراتی را لحاظ کرده ایم.

آیت الله رئیسی ادامه داد: نیازهای استان کرمانشاه بررسی شده و هیات هایی که قبلا اعزام شده و صحبت هایی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، نمایندگان و افرادی که استان را خوب می شناسند، انجام شده و طرح هایی نیز در تهران آماده شده و مورد بررسی قرار گرفته است. 

نگاه امیدوارانه مردم کرمانشاه به حل معضلات استان بعد از سفر بیست و هشتم دولت

رئیس جمهور پس از این گفت و گو کوتاه و بیان کلیات هدف از سفر، به شهرستان سرپل ذهاب رفت تا در جمع پرشور و صمیمی مردم این دیار حضور یافته و با آن ها دیدار کند.

رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در اولویت دولت است

رییس جمهور با بیان اینکه بیکاری این روزها در کشور و به خصوص در استانی مانند کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب که نقش موثری در دفاع مقدس داشتند ما را رنج می دهد، گفت: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از مسائل با اولویت و مهم دولت است و ان شالله گام‌های اساسی دراین راستا برداشته خواهد شد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی که در مرقد مطهر احمدابن اسحاق (ره) با مردم سرپل ذهاب سخن می گفت، ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال جوانان را از مسائل عمده و محوری دولت عنوان کرد و گفت: اشتغال، فقط کار پشت میز نشستن نیست، بلکه باید کشاورزی و دامداری در این منطقه مولدی برای تولید باشد و مردم استان کرمانشاه امروز نباید دغدغه اشتغال داشته باشند.

وی همچنین سرپل ذهاب را مشهد مظلومان فاتح معرفی کرد و گفت: این دیار شهری که ایستادگی و مقاومت در مقابل صدامیان داشتند و زبانزد خاص و عام هستند ، مردمانی که حقیقتا در هشت سال دفاع مقدس بردباری، صبر و شکیبایی، روحیه ایستادگی و مقاومت آنها در مقابل بمباران ها، ستم های صدامیان کردند، و این مقاومت مثال زدنی است.

رییس جمهور ادامه داد: مشکل مردم سرپل ذهاب مشکل کشور تلقی می شود، تلاش های بسیاری از جانب دستگاه ها و نهادها و خود مردم این منطقه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در خصوص نگرانی مردم نسبت به مساله آب و سامانه گرمسیری باید گفت که این سامانه به نحوی تکمیل شود که در این منطقه شاهد اشتغال و درآمد زایی باشیم و از وظایف جدی است و از مصوبات سفر طرح تکمیل سامانه گرمسیری خواهد بود.

نگاه امیدوارانه مردم کرمانشاه به حل معضلات استان بعد از سفر بیست و هشتم دولت

حضور آیت الله رئیسی در پادگان «ابوذر» سرپل‌ذهاب

رئیس جمهور پس از سخنرانی در جمع مردم پرشور و مهمان نواز سرپل ذهاب، در پادگان «ابوذر» این شهر نیز حاضر شد و با فرماندهان و افسران تیپ ۳ لشکر ۸۱ زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این دیدار از زحمات و تلاش‌های نیروهای حاضر در این پادگان به منظور حراست و مرزبانی از مرزهای کشور و برقراری امنیت تقدیر کرد.

رئیس جمهور همچنین در این بازدید با حضور در میان خانواده نیروهای ارتشی ساکن در این پادگان از همراهی این عزیزان با همسران و پدران شان قدردانی کرد و سخنان ایشان و پیشنهادات شان را شنید.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از برنامه حضور خود در پادگان ابوذر با خادمان کاروان های راهیان نور غرب کشور به گفتگو پرداخت و در جریان فعالیت ها و اقدامات آنان قرار گرفت.

نگاه امیدوارانه مردم کرمانشاه به حل معضلات استان بعد از سفر بیست و هشتم دولت

بازدید هوایی رئیس جمهور از نقاط مرزی با عراق و پایانه مرزی «پرویزخان»

آیت الله رئیسی پس از حضور در پادگان ابوذر بلافاصله با بالگرد راهی مناطق مرزی ایران و عراق شد و ضمن بازدید از مرز مشترک دو کشور، بصورت هوایی از پایانه مرزی و گمرک «پرویزخان» در شهر قصرشیرین بازدید کرد.

در جریان این بازدید هوایی رئیس جمهور، با توضیحات استاندار کرمانشاه در جریان روند فعالیت و مبادلات اقتصادی پایانه‌های مرزی استان قرار گرفت.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در شهرستان قصرشیرین ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است. همچنین در پنج شهرستان پاوه، ثلاث و باباجانی، سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین پنج بازارچه مرزی وجود دارد.

براساس اعلام رسمی اداره کل گمرکات استان؛ از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه ۲۱۳ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۲۴۴ دلار کالا از این مرز رسمی به عراق صادر شد که ارزش وزنی کالاهای صادر شده ۴۷۶ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۵۶۱ تن است که در قالب هشت هزار و ۱۰۵ اظهار نامه انجام شده است.

نگاه امیدوارانه مردم کرمانشاه به حل معضلات استان بعد از سفر بیست و هشتم دولت

شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه میزبان رئیس جمهور

رییس جمهور در ادامه سفر استانی خود به کرمانشاه از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان بازدید کرد.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در این بازدید و در گفتگو با فعالین این عرصه در جریان نظرات، مسائل و پیشنهادات آنها قرار گرفت.

اقدامات این شرکت‌ها شامل ساخت تجهیزات پیشرفته و مدرن تولید نشاء، تولید نمک‌های غیرخوراکی اکوسیستم دریایی، تولید تکنیکال کودهای شیمیایی، تولید اسیدهای فلوئور پایه و فوم آتش نشانی است.

نگاه امیدوارانه مردم کرمانشاه به حل معضلات استان بعد از سفر بیست و هشتم دولت

معنای مردمی‌سازی دولت،‌ واگذاری کار تولید به بخش خصوصی است

رییس جمهور سپس در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در اقتصاد کشور خصوصی‌سازی موفق و ناموفق داریم، گفت: معنای مردمی‌سازی دولت،‌ واگذاری کار تولید به بخش خصوصی و میدان دادن به بخش تعاونی است، تسهیلات و حمایت‌های حقوقی باید در اختیار تولیدکننده فعال قرار گیرد.

 آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی با تأکید بر اهمیت اجرای شعار سال مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب با محوریت تولید، گفت: استقلال و عزت کشور در گرو توجه به تولید است.

دکتر رئیسی افزود: در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ که کار دولت را شروع کردیم، تلاش شد از اقدامات تورم‌زا جلوگیری کنیم، لذا از بانک مرکزی استقراض نکردیم، پایه پولی را افزایش ندادیم و سعی کردیم چاپ پول صورت نگیرد.

رئیس جمهور با تشریح اقدامات دولت برای مهار و کنترل تورم، گفت: از مجلس خواستیم که اجازه دهند، به برخی اقدامات و قوانین لایحه بودجه که تورم‌زا است، عمل نکنیم و در مورد آنها تجدیدنظر شود. به طور مثال گفتیم اگر حقوق گمرکی با ارز نیمایی محاسبه شود، طبیعتاً هزینه گمرکی بالایی به واردکننده تحمیل می‌شود و آثار تورم‌زا در اقتصاد ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: برخی از رسانه‌ها این حرف بنده را که گفتم انجام برخی از اقدامات را برای سال آینده می‌گذاریم، درست منعکس نکردند یا درست متوجه نشدند و گفتند قرار است برخی کالاها را گران کنند که این موضوع حرف بنده نبود، بلکه مفهوم سخن بنده این بود که بعضی از اقداماتی را که به موجب قانون باید آنها را اجرا کنیم و اجرای آنها موجب تورم می‌شود، انجام ندهیم.

نگاه امیدوارانه مردم کرمانشاه به حل معضلات استان بعد از سفر بیست و هشتم دولت

رئیس دولت پس از اتمام این جلسه به دیدار اقشار مختلف مردم کرمانشاه که از ساعت ها قبل در انتظارش بودند رفت و صمیمانه با آن ها دیدار کرد، دیداری که مردم این سامان را به آینده ای بهتر امیدوار کرد و در عین حال برای دشمنان این انقلاب و نظام هم خط و نشان کشید.

هر خطای آمریکا و متحدانش با پاسخ سخت مواجه خواهد شد

رییس جمهور با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز از همه زمان‌ها قوی‌تر است، گفت: در جمع مردم مقاوم کرمانشاه می‌گویم که هرگونه خطای آمریکایی‌ها و متحدان آنها در منطقه و جهان با پاسخ سخت و پشیمان کننده مواجه خواهد شد.

سیدابراهیم رییسی در جمع پرشور بیش از ۶ هزار نفر از شهروندان کرمانشاهی در سالن امام خمینی (ره) افزود: ملت بزرگ ایران هیچ گونه نامنی و بحران را در منطقه نمی پذیرد و ملت های مسلمان منطقه از روابط تحقیرآمیز دولت هایشان با آمریکا که منجر به غارت ثروتهای کشورشان شده است، سخت بیزارند.

وی با اشاره به اینکه قدرت نظامی و اقتدار جمهوری اسلامی امروز در منطقه امنیت ساز است، گفت: رژیم صهیونیستی نباید چشم طمع به منطقه خاورمیانه و آسیا داشته باشد و هرگز نمی‌تواند روابطی عادی در منطقه داشته باشد و از این رو جمهوری اسلامی دخالت این کشورها را در منطقه جز ایجاد بحران نم‌یداند چرا که این کشورها مدام در حال ترانزیت ناامنی و تروریست در منطقه هستند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه نرخ رشد نقدینگی به کمترین میزان خود در ۱۶ ماه گذشته رسیده است گفت: گام های بسیار خوبی در اصلاح برخی از ساختارهای اقتصادی کشور صورت گرفته است که با همکاری مردم آثار آنها در زندگیشان روشن می‌شود و اقدامات ارزشمند قطعا منجر به ناامیدی دشمن خواهد شد.

آیت الله رئیسی مقاومت، شکست ناپذیری، سلحشوری و ایستادگی را شاخصه های معرفی کرمانشاه و مردم آن دانست و گفت: زنان و مردان کرمانشاه عالمانی فرهیخته هستند که در تمام عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تولید و کشاورزی حضور بامعنایی دارند لذا این استان و مردم تاریخ ساز و آینده ساز آن از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ظرفیت های بیشماری در استان کرمانشاه وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود : علی رغم همه تلاش هایی که در این استان صورت گرفته است اما وضعیت امروز کرمانشاه با آنچه که باید باشد بسیار متفاوت است و خواسته مردم هم تغییر این وضعیت است.

نگاه امیدوارانه مردم کرمانشاه به حل معضلات استان بعد از سفر بیست و هشتم دولت

مدیری که با نگاه تحول‌گرایانه دولت سیزدهم سازگاری ندارد باید کنار برود

رئیس جمهور همچنین در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در همه استان‌ها باید استفاده از نیروهای انقلابی و کارآمد در دستور کار قرار گیرد، گفت: هر کسی که با نگاه تحول‌گرایانه در ساختار اداره کشور، سازگاری ندارد کنار گذاشته شود. نباید معطل افرادی باشیم که اهل تحول نیستند.

آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری صحیح از ظرفیت نخبگان در کشور، افزود: ارتباط بین دولت با جامعه و نخبگان باید دائمی و مستمر باشد.

وی با اشاره به معطل ماندن پروژه‌های نیمه‌تمام در بسیاری از مناطق کشور، اظهار داشت: پروژه‌های نیمه تمام مردم را غصه دار کرده است. باید کار واقعی شکل گیرد و مردم ببینند گره‌ای از مشکلات آنان باز شده است.

رئیس جمهور با اشاره به پیشنهاد یکی از نخبگان در مورد اینکه نمایندگانی از سوی دولت به این استان اعزام شوند تا افراد ناکارآمد شناسایی و به رئیس جمهور گزارش داده شود، گفت: این کار را انجام خواهم داد و نمایندگانی برای بررسی این موضوع به استان خواهند آمد.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی به محوریت اصل «ما می‌توانیم» در دولت اشاره کرد و گفت: معتقدیم به دست توانای شما نخبگان بسیاری از کارها انجام‌شدنی است. باید به مردم میدان داده شود. پیشرفت کشور در بسیاری از حوزه‌ها مرهون حضور و اراده مردم و نخبگان است.

نگاه امیدوارانه مردم کرمانشاه به حل معضلات استان بعد از سفر بیست و هشتم دولت

برنامه دیگر رئیس جمهور در کرمانشاه شرکت در جلسه شورای اداری استان بود که در آن بر برون رفت کرمانشاه از مشکلات فعلی با استفاده از تمامی ظرفیت های آن تاکید و با سخنان امیدوارکننده خود بذر امید را در این استان محروم و مقاوم پاشید.

رفع مشکلات کرمانشاه نیاز به نگاه تحول گرایانه دارد

ییس جمهور با اشاره به اینکه نگاه تحول گرایانه در کرمانشاه یک ضرورت ویژه است، گفت: آمارهای بیکاری در کرمانشاه به هیچ عنوان زیبنده این استان نیست از این رو باید با تمام توان برای خدمت به مردم این استان و امیدوار کردن آنان تلاش کنیم.

 سیدابراهیم رییسی در این جلسه با تاکید بر اینکه تمام کارهایی که در کرمانشاه انجام شده است ارزشمند است و ما از مسوولان گذشته ممنونیم، افزود: وضع امروز کرمانشاه با اول انقلاب متفاوت است اما با وضعیت مطلوب فاصله دارد. 

وی با بیان اینکه برای خدمت به کرمانشاه نیازمند کار جهادی هستیم، گفت: هیچ مشکل غیر قابل رفع در استان کرمانشاه نداریم؛ باید موضوعات و مشکلات این استان را علمی و فناوری پایه نگاه کنیم؛ باید دانایی ها را زمینه توانایی ها کنیم. 

رییس جمهور با اعلام این خبر که قرارگاهی برای رفع معضل بیکاری در کرمانشاه تشکیل خواهد شد، اظهار داشت: همه دستگاه ها باید در ایجاد اشتغال در کرمانشاه نقش داشته باشند؛ تمام کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل استان کرمانشاه باید وارد عرصه تولید شوند؛ در دیگر زمینه ها نیز باید از ظرفیت های اشتغالزایی استفاده کرد.

آیت الله رییسی تاکید کرد: تمام دستگاههای اجرایی در استان کرمانشاه بر اساس آمار ایجاد اشتغال ارزیابی‌ خواهند شد؛ تمام مصوبات مقام معظم رهبری در استان کرمانشاه باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه راه آهن‌ کرمانشاه برای انتقال زایران عتبات عالیات و انتقال بار و توسعه تجارت باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد، بر ساماندهی کوله بری تاکید کرد و گفت: مرز همیشه فرصت است و از این رو باید راه های ارتباطی مرزی با عراق را شناسایی کنیم و بخش های نیمه فعال را توسعه ‌و بخش های تعطیل را مجدد فعال کنیم. 

رئیس جمهور تصریح کرد: منطقه آزاد قصرشیرین نیز باید هرچه زودتر به جریان بیافتد و مردم از ویژگی های برتر آن استفاده کنند؛ باید تا ۱۵ روز آینده آیین نامه این منطقه تصویب شود. 

دکتر رئیسی اظهار داشت: درگیری های میراث فرهنگی با مردم در کرمانشاه زیاد است که باید به سرعت به آنها رسیدگی شود؛ اگرواقعا زمین ها میراث‌فرهنگی است دولت تملک کند اما اگر نیست رهاسازی کنید تا مردم به زندگی خود برسند؛ این تزاحم‌ها بین مردم و میراث فرهنگی باید در سطح کشور هرچه زودتر برطرف شود. 

نگاه امیدوارانه مردم کرمانشاه به حل معضلات استان بعد از سفر بیست و هشتم دولت

۲۰۰ طرح برای توسعه استان کرمانشاه تصویب شد

پایان بخش سفر یک روزه رییس جمهور و کاروان دولت مردمی حضور در نشست خبری و جمع خبرنگاران بود که دران نشست رئیس جمهور ایجاد اشتغال پایدار را اولویت اصلی استان کرمانشاه دانست و گفت: ۲۰۰ طرح در بخش های مختلف برای توسعه استان کرمانشاه تصویب شد که طرح های اشتغال زا سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است.

سید ابراهیم رئیسی، افزود: استان کرمانشاه سال‌هاست که از بیکاری رنج می برد و ریشه کن کردن این معضل با صدور بخشنامه امکان پذیر نیست لذا معاونت اجرایی رئیس جمهور، مدیران استانی و اصحاب رسانه باید این مصوبات را تا حصول نتیجه پیگیری و مطالبه کنند.

وی کارهای زیربنایی را دومین اولویت استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: برای استان کرمانشاه که ظرفیت بسیاری برای مرکزیت صادرات و ارتباط با کشورهای مجاور را دارد، تکمیل راه های مواصلاتی و راه آهن در اولویت اجرایی شدن قرار می گیرد.  

رییس جمهور با اشاره به اینکه استان کرمانشاه با ۹۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت باید به قطب کشاورزی در کشور تبدیل شود، افزود: کشاورزی قراردادی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی، جلوگیری از خام فروشی و توجه جدی به صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان و تولیدکنندگان در مصوبات سفر به صورت جدی پیگیری خواهد شد.  

آیت الله رئیسی چهارمین اولویت در استان کرمانشاه را حوزه بهداشت و درمان دانست و افزود: مردم در بسیاری از شهرستان های استان متقاضی تکمیل شدن بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند و برخی از بیمارستان ها که کار اجرایی آنها از قبل شروع شده در مصوبات به صورت ویژه دیده شده تا به طور کامل به بهره‌برداری برسند.  

وی ضمن استقبال از پیشنهاد راه اندازی قرارگاه اشتغال در استان توسط استاندار تاکید کرد: بزرگترین ماموریت این قرارگاه رفع بیکاری، فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و برداشتن موانع و مشکلات آنهاست که امیدواریم این قرارگاه به یک تجربه موفق در استان کرمانشاه تبدیل شود تا در مدت کوتاهی مشکل جوانان کرمانشاهی در حوزه اشتغال برطرف شود.  

تکمیل پنج سد ناقص در استان و تصفیه خانه شهرستانهای کرمانشاه، روانسر، جوانرود، توجه به آب شرب کرمانشاه و برخی از شهرستان ها، توجه به راه آهن استان، تکمیل بزرگراه کامیاران کرمانشاه، چهار بانده کردن مسیر بیستون - سنقر، رفع نقاط حادثه خیز استان کرمانشاه، برچیده شدن مدارس کانکسی، تکمیل خوابگاه های دانشجویی، تکمیل بیمارستان های سرپل ذهاب، دالاهو، روانسر،  اسلام آبادغرب و بیمارستان های طالقانی و امام خمینی کرمانشاه جزو مصوبات هیات دولت در استان بود که رئیس جمهور به آنها اشاره کرد.

اختصاص ١۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حل مشکل بیکاری کرمانشاه

کلید واژه مشترک همه سخنان سخنرانان در جلسات مربوط به سفر بیست و هشتم دولت به استان کرمانشاه بیکاری بود؛ معضلی که از نیم قرن پیش بر دوش کرمانشاهیان است و اینک دولت مردمی سیزدهم به طور جدی به دنبال رفع این معضل است.

معاون اجرایی رییس‌جمهور از پیش‌بینی اختصاص ١۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای حل مشکل بیکاری کرمانشاه خبر داد و گفت: یکی از مشکلات استان بالا بودن نرخ بیکاری است و برای حل آن، دولت در گام اول طرح‌های راکد و نیمه تمام را تکمیل خواهد کرد.

«سید صولت مرتضوی» افزود: مصوبات در دو بخش تعریف شده است؛ نخست طرح‌های عمرانی هستند که با ۳۰ دستگاه اجرایی توافق شده تا منابع مناسب برای اجرای ١٨٢ طرح عمرانی در حوزه زیر بنایی، راه و شهرسازی، مسکن، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش پیش بینی شود. 

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مطرح شده در این استان بالا بودن نرخ بیکاری است که رییس جمهور دستور بررسی آن را داده که در گام اول باید طرح‌های راکد و نیمه تمام را تکمیل کرد.

معاون اجرایی رییس جمهور افزود: به همین منظور حدود ٢٠٠ توافق در حوزه اقتصادی صورت گرفته است تا در مرحله نخست حدود ٧۵ طرح راکد فعال شود و طرح های نیمه تمام با پیش‌بینی های لازم صورت گیرد.

مرتضوی گفت: علاوه بر١۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای برون رفت از مشکلات بیکاری استان تسهیلات خوبی در حوزه مسکن و ازدواج پیش بینی شده است که البته مبالغ دیگری هم در سفر امروز رییس جمهور با دستوراتی  که صادر شده به این مبلغ اضافه و در جمع بندی نهایی اعلام می‌شود.

نگاه امیدوارانه مردم کرمانشاه به حل معضلات استان بعد از سفر بیست و هشتم دولت

حدود سه هزار میلیارد تومان در سفر رییس جمهور برای حوزه کشاورزی کرمانشاه در نظر گرفته شده است

وزیر جهاد کشاورزی نیز در جریان سفر به شهرستان روانسر در جمع خبرنگاران از کرمانشاه به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور یاد کرد و گفت: حدود سه هزار میلیارد تومان برای حوزه کشاورزی و دامپروری کرمانشاه در سفر رییس جمهور به استان در نظر گرفته شده است.

سید «جواد ساداتی‌نژاد» افزود: همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه صنایع تبدیلی استان کرمانشاه در این سفر در نظر گرفته است. 

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه صنایع تبدیلی، گلخانه و ‌مجتمع‌های دامپروری ضعیف است، گفت: امیدواریم با اختصاص این تسهیلات شاهد توسعه این بخش‌ها در استان باشیم.

۳۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان زنان کرمانشاهی اختصاص می‌یابد

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در بازدید از شرکت های دانش بنیان و فناوری بانوان در سازمان پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای حمایت از اشتغال زنان کرمانشاهی، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای شرکت های دانش بیان و فناورانه و همچنین اشتغال زنان در حوزه کشاورزی استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

«انسیه خزعلی» افزود: از مهمترین مسائلی که از سوی مدیران شرکت فناورانه و دانش بنیان مطرح شد، پرداخت تسهیلات، کاهش فرایند طولانی پرداخت تسهیلات و مشکل ضمانت برای‌ اخذ تسهیلات بود که در تلاش هستیم این فرایند طولانی اخذ تسهیلات و نحوه و شیوه های آن را تسهیل کنیم.

وی یکی دیگر از مسائل شرکت های دانش بنیان و فناوری را روند طولانی کسب مجوز اعلام کرد و گفت: سعی می شود در آینده روند ارائه کسب مجوزها را نیز با هم افزایی دیگر دستگاه های اجرایی تسهیل کنیم.

خزعلی در ادامه از حمایت قوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از ایده های خلاق و نو زنان به ویژه در بخش کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: ما از طرح خلاق و نو که بتواند برای استان اشتغال و تولید را رونق دهد هیچ کمبود اعتباری نداریم و حتی اگر نیاز باشد این ۳۰ میلیارد تومان را نیز افزایش خواهیم داد.

نگاه امیدوارانه مردم کرمانشاه به حل معضلات استان بعد از سفر بیست و هشتم دولت

بیست و هشتمین سفر استانی رئیس جمهور در حالی به میزبانی کرمانشاه پایان یافت که می توان این پایان را سرآغاز فصلی نو در روند توسعه، شکوفایی و رونق استانی دانست که برای حراست از کیان مقدس جمهوری اسلامی بالغ بر ۱۰ هزار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

آیت الله رئیسی در این سفر بارها بر فعالیت جهادگونه از سوی مدیران تاکید و حجت را برای آنان تمام کرد که اگر نمی توانند باید کنار بروند تا فردی تواناتر زمام امور را به دست گیرد.

امید است کرمانشاه در آینده ای نزدیک به جایگاه واقعی خود رسیده و مردمان غیرتمندش سهم بیشتری از رفاه، اشتغال و وضعیت مطلوب معیشتی داشته باشند و دیگر به عنوان استانی بیکار و محروم شناخته نشود.

نگاه امیدوارانه مردم کرمانشاه به حل معضلات استان بعد از سفر بیست و هشتم دولت

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha