مرگ در تصادفات رانندگی راه‌های استان سمنان ۳۴ درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: تلفات حوادث رانندگی از فروردین تا پایان خرداد ١۴٠١ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۴ درصدی داشت.

مهدی نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سه ماه نخست امسال  ۸۳ نفر و  در مدت مشابه سال گذشته ۶۲ نفر در حوادث رانندگی استان سمنان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشاندهنده افزایش۳۴درصدی تصادفات منجر به فوت در استان است.
وی بیان کرد: از مجموع تلفات حوادث رانندگی سه ماه نخست ۱۴۰۱ در استان سمنان  ۶۰ نفر مرد و ۲۳ نفر زن بودند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان اظهار داشت: بیشترین تلفات حوادث رانندگی استان سمنان در نیمه نخست امسال با  ۷۶ مورد در جاده های برون شهری، پس از آن ۶ مورد در مسیرهای درون شهری و یک مورد در جاده‌های روستایی گزارش شد.

وی تصریح کرد:  سه ماه نخست امسال یکهزار و ۴۰۷ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد  ۸۸۷ نفر مرد و  ۵۲۰ نفر زن بودند.
نوروزی یادآور شد: مصدومان حوادث رانندگی در استان سمنان از فروردین تا خرداد ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با بیان اینکه لازمه کاهش تلفات جاده ای توجه به فرهنگسازی از سوی دستگاه های مختلف است، گفت: برای فرهنگسازی با هدف کاهش تلفات جاده ای باید به رسانه ها توجه ویژه شود. 
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یکهزار هزار کیلومتر راه روستایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha