۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84819062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بقاع متبرکه شاخص کردستان میزبان طرح تابستانی نشاط معنوی است

سنندج- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: طرح تابستانی نشاط معنوی در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می شود.

حجت صبوری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بقعه متبرکه امامزاده پیر عمر(ع) سنندج، بقاع متبرکه هاجر و سارا (س) و سید جلال الدین باباگرگر (ع) و امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد(ع) شهرستان بیجار تابستان امسال در اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان، استفاده از ابزارهای روز و روش‌های جذاب همانند ظرفیت فضای مجازی و ارتباط‌گیری موثر و زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق و مهارت‌افزایی را از اهداف اصلی طرح اعلام کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کردستان افزود: در این طرح کلاس‌های آموزشی معارفی شامل روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، احکام و تجوید الصلاه، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی توسط مُبلغین و دانشجویان علوم قرآنی برگزار می‌شود.

به گفته وی همچنین در قالب این طرح، مهارت‌های ده‌گانه زندگی شامل مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات موثر، حل مساله و تصمیم‌گیری و مدیریت استرس توسط مربیان سبک زندگی آموزش داده می شود.

صبوری اظهار داشت: این طرح تا ۶ مرداد سال جاری ادامه دارد و مخاطبان آن دانش‌آموزان رده سنی هشت تا ۱۸ سال هستند.

یک هزار و ۵۰ مسجد و ۷۰ مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha