۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۱۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84789752
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

طرح نشاط معنوی در ۲۰ امامزاده همدان اجرا می‌شود

۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۱۹
کد خبر: 84789752
طرح نشاط معنوی در ۲۰ امامزاده همدان اجرا می‌شود

همدان-ایرنا- معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: طرح نشاط معنوی ویژه تابستان در ۲۰ بقعه متبرکه و امامزاده استان همدان اجرا می شود.

حجت‌الاسلام «سیدعلی حسینی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح نشاط معنوی از اول تیرماه تا اواسط شهریور برای دانش‌آموزان رده سنی هشت تا ۱۸ سال با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در جوار آستان امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اجرا خواهد شد.

وی غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را یکی از راهکارهای موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه و نیز کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: اوقات فراغت بهترین راه برای شناسایی و پرورش استعدادها و توانایی‌های علمی و فرهنگی نوجوانان و جوانان است و این طرح زمینه انس آنان را با اماکن متبرکه فراهم می‌کند.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان، تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی در اوقات فراغت دانش‌آموزان و استفاده از ابزارهای روز و ظرفیت فضای مجازی برای تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه را از اهداف اصلی این طرح دانست.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: این طرح بعد از ۲ سال تعطیلی به خاطر شیوع کرونا به‌صورت حضوری در بقاع متبرکه استان همدان با استفاده از ظرفیت ۲۵ مربی، مدرس و مبلغ برجسته برای آموزش‌های کلاس‌های اوقات فراغت همراه با اهدای جوایز برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح کلاس‌های آموزشی معارفی شامل روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، احکام و تجوید نماز، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی توسط مُبلغان و دانشجویان علوم قرآنی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: آموزش مهارت‌های زندگی شامل مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات موثر، حل مساله و تصمیم‌گیری، مدیریت استرس توسط مربیان سبک زندگی در این طرح پیش بینی شده است.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: دانش‌آموزان ثبت نام کننده در بقاع متبرکه در قالب اردوی یک روزه به بقاع متبرکه‌ای که دارای ظرفیت اردویی هستند اعزام می شوند تا آنان ضمن بهره‌مندی از طبیعت و فضای اردویی، از خیمه‌های معرفت و کلاس‌های فرهنگی مبلغان مستقر بهره‌مند شوند.

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha