۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۶:۴۸
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84817488
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

مصر خواستار توضیح رژیم صهیونیستی در مورد زنده سوزاندن سربازانش شد

تهران- ایرنا- عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر یکشنبه شب خواستار توضیح رژیم صهیونیستی در مورد کشف گور دسته جمعی سربازان مصری در جنگ ۱۹۶۷ شد که زنده زنده توسط نظامیان صهیونیست سوزانده شدند.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های صهیونیستی، این درخواست را السیسی در تماس تلفنی با یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیان کرده است.

در همین راستا، نهاد ریاست جمهوری مصر نیز با تأیید این درخواست در بیانیه‌ای اعلام کرد که السیسی و لاپید توافق کردند که حکومت تل‌آویو درخصوص دفن سربازان مصری در قدس در جنگ ۱۹۶۷ به تحقیقات کامل و شفافی دست بزند.

یک رسانه رژیم صهیونیستی بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال فاش کرد که ارتش این رژیم در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ با کشورهای عربی، اجساد سربازان مصری را در یک گور دسته جمعی دفن کرد و سپس روی آن پارکینگ ساخت.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" روز جمعه نوشت که رژیم اشغالگر اسرائیل اجساد بیش از ۷۰ نیروی کماندوی مصری را که در جنگ ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی به عنوان نیروی کمکی نیروهای اردنی شرکت کرده بودند، زیر جایی که امروزه به پارکینگ خودرو در تفرجگاه شهرک "مینی ایزرائیل" در منطقه اللطرون تبدیل شده است، دفن کرد.

رژیم اسرائیل این منطقه را در جریان جنگ ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی به اشغال خود در آورد و ساکنان سه روستای معروف آن به نام های "عمواس، یالو و المجدل" را آواره و مناطقی جنگلی در آنجا ایجاد کرد. رژیم اسرائیل در دهه هشتاد قرن گذشته این تفرجگاه کوچک را ساخت که حاوی ماکت ها و ساختمان های مینیاتوری نظیر شهرهای مشابه در کشورهای جهان است. 

این روزنامه در گزارش خود به نقل از «زیو یلوخ» یک نظامی سابق ارتش رژیم اسرائیل نوشت که اجساد حدود ۷۰ سرباز کماندوی مصری و احتمالاً ده ها سرباز دیگر در این مکان دفن شده اند و هیچ کس از آن خبر ندارد. یلوخ در طول این جنگ، مسؤول این منطقه بود و او این موضوع را به مدت ۵۰ سال مخفی نگه داشت.

به گفته این نظامی صهیونیست، «کسانی که آورده شدند و در چاه (گور دسته جمعی) دفن شدند، سربازانی بودند که سوزانده شدند؛ زیرا این منطقه پر از خار و علف های هرز با ارتفاع یک و نیم متری و لم یزرع بود و خارها به سرعت آتش می گرفتند.» 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha