ایران از گزند باندهای قاچاق انسان در امان نبوده است

تهران - ایرنا - کارشناس امور بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز همچون کشورهای همسایه و سایر کشورهای خاورمیانه و آسیا از گزند باندهای قاچاق انسان در امان نبوده است.

به گزارش ایرنا، الهام عزیزنصیری در کنفرانس ارتقای نقش زنان در مقابله با قاچاق انسان در آسیا و خاورمیانه اظهار داشت: بحران‌های سیاسی و جنگ‌های داخلی و بین‌المللی کشورهای همسایه منجر به ورود مهاجران از آن کشورها به کشورهای امن‌تر شده است و ایران به عنوان کشور ترانزیت مهاجران غیر قانونی و ترانزیت قاچاق انسان متحمل هزینه‌های مادی و معنوی شده است.

وی در ادامه به گوشه ای از اقدامات ایران در راستای پیشگیری از قاچاق انسان و حمایت از قربانیان بالقوه آن اشاره کرد.

غاده والی، مدیر اجرایی دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد نیز از جمله سخنرانان این نشست بود که از عدم بهره‌مندی زنان از اقدامات قضایی عدالت کیفری ابراز نگرانی کرد.

وی تصریح کرد که زنانِ قربانی ممکن است حمایت مورد نیاز خود را به این دلیل دریافت نکنند.

 والی افزود: ارتقا آگاهی زنان وبهره‌مندی از اقدامات عدالت کیفری متناسب با جنسیت، در اولویت‌ کارهای UNODC قرار دارد تا دسترسی زنان به عدالت، حمایت از قربانیان و عدالت برای همگان فراهم شود.
معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس «ارتقاء نقش زنان در مقابله با قاچاق انسان و قاچاق مهاجرین در آسیا و خاورمیانه» شرکت کرد.

کنفرانس «ارتقاء نقش زنان در مقابله با قاچاق انسان و قاچاق مهاجرین در آسیا و خاورمیانه» به همت بخش اقدام جهانی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم (UNODC)‏ علیه قاچاق انسان و قاچاق مهاجرین (GLO.ACT) در وین اتریش به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست مجازی سخنرانان در مورد اهمیت مشارکت زنان در مقابله با قاچاق انسان و قاچاق مهاجرین و اقدامات انجام شده در کشورشان برای رسیدگی به این موضوع به بحث و اظهارنظر پرداختند.

مواردی همچون تاثیر قاچاق انسان بر زنان، نقش زنان قاضی در اصلاح سیستم و اهمیت حضور حامیان مرد از دیگر مباحث مطرح شده توسط سخنرانان بود.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha