جمهوری خواهان در انتخابات میان‌دوره ای آمریکا از دموکرات ها جلو هستند

تهران- ایرنا- بر اساس نظرسنجی موسسه راسموسن ریپورتز که روز جمعه به وقت محلی منتشر شد، نامزدهای جمهوری‌خواه از نظر اولویت رأی‌دهندگان فعلی برای انتخابات میان‌دوره ای آتی سال ۲۰۲۲، هشت امتیاز بر رقبای دموکرات خود برتری دارند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، این نظرسنجی نشان داد؛ در پاسخ به این سوال که اگر انتخابات امروز برگزار شود به کدام نامزد رأی می دهند، ۴۸ درصد رأی دهندگان احتمالی در آمریکا به نفع جمهوری خواهان و ۴۰ درصد به نفع دموکرات ها پاسخ دادند.

بر اساس این نظرسنجی، ۴ درصد دیگر گفتند که به نامزد حزب دیگری رأی خواهند داد و ۸ درصد باقی مانده  اظهار داشتند هنوز مطمئن نیستند.

این سنجش افکار عمومی بین ۱۵ تا ۱۷ خرداد بین دو هزار رای دهنده احتمالی آمریکایی برگزار و اعلام شد و دارای خطای نمونه گیری +/- ۲ درصد با سطح اطمینان ۹۵ درصد است.

بر اساس این نظرسنجی، در میان رای دهندگان مستقل، جمهوری خواهان از اقبال بیشتری برخوردارند و ۱۲ امتیازپیش هستند.

این نظرسنجی نشان داد که تنها ۷۹ درصد از دموکرات ها از نامزد حزبشان حمایت می کنند؛ در حالی که ۸۸ درصد جمهوری خواهان به نامزد خود رای می دهند.

داده‌های یافته  موسسه راسموسن نشان می‌دهد که حمایت از دموکرات ها در میان کارمندان دولت و افرادی که درآمد سالانه بیش از ۲۰۰ هزار دلار دارند، در بالاترین میزان است. بر اساس این نظرسنجی، جمهوری خواهان، برعکس، با ۱۰ درصد آرا، در میان افرادی که در گروه درآمد سالانه ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار دلار هستند و در میان کارگران بخش خصوصی، پیشتاز هستند.

با این حال، این بررسی همچنین نشان می دهد که اختلاف بین حمایت مردان و زنان از حزب جمهوری خواه از فاصله هفت امتیازی به شکاف ۹ امتیازی افزایش یافته است، به طوری که ۵۳ درصد از مردان در مقایسه با ۴۴ درصد از زنان، بیشتر جمهوری خواهان را ترجیح می  دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha