افشاردوست: عملکرد تیم ملی والیبال مقابل لهستان بی‌نقص بود/ درخواست ویدیوچک بی‌مورد وجهه خوبی ندارد

تهران- ایرنا، عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال و مدرس فدراسیون جهانی گفت: وقتی مشخص است که سرویس زدن بازیکنان لهستان هیچ شائبه‌ای ندارد، درخواست ویدیوچک برای توقف در بازی آن هم مقابل ۱۵ هزار تماشاگر وجهه خوبی نداشت.

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل لهستان در هفته سوم لیگ ملت‌ها، اظهار داشت: ابتدا باید این پیروزی بزرگ را به مردم ایران، خانواده بزرگ والیبال، بازیکنان و مربیان تیم ملی تبریک بگویم. ملی‌پوشان والیبال ایران بازی بی‌نقصی از خود به نمایش گذاشتند و امیدوارم در ۳ بازی آینده هم این روند ادامه داشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه از پس از بازی مقابل بلغارستان، تیم ملی نوسان بسیار کمی داشته است. بازیکنان به این باور رسیده‌اند که می‌توانند مقابل هر تیمی بازی خوبی انجام دهند و در این خصوص نقش کادرفنی را باید در نظر گرفت. این اتفاق از ابتدای هفته دوم رخ داد. کادرفنی تیم ملی متوجه ایرادات شد و تغییراتی که به مرور در ترکیب تیم ملی رخ داد به همین خاطر بود. بحث روحی و روانی را هم باید در نظر گرفت. قطعا در این خصوص روی بازیکنان خیلی خوب کار شده است.

عضو کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا درباره ۳ بازی آینده تیم ملی والیبال گفت: هنوز چیزی تمام نشده است. ۳ بازی سخت مقابل ایتالیا، صربستان و اسلوونی در پیش داریم و باید مقابل هر کدام از این تیم‌ها با تمرکز بالا به میدان برویم. ایراداتی که در بازی‌های گذشته داریم را هم باید به دنبال رفع آن باشیم. مثلا در برخی مواقع بازیکنان در حالی که می‌توانند سرویس‌های قدرتی بزنند اما این کار را انجام نمی‌دهند. من دلیل این موضوع را نمی‌دانم؛ اما به نظرم باید تلاش کنند از سرویس‌ها امتیارات بیشتری کسب کنند.

مدرس فدراسیون جهانی والیبال ادامه داد: تک‌تک بازیکنان تیم ملی می‌توانند تا ۱۵ درصد بازی بهتری به نمایش بگذارند. نکته مهم این است که تیم ملی نباید ترس از باخت داشته باشد.

افشاردوست درباره اینکه عنوان شده عطایی باید در ست سوم با استفاده از ویدئوچک در امتیازگیری تیم لهستان خلل ایجاد می‌کرد، گفت: اول اینکه هر مربی بر اساس سلیقه خودش عمل می‌کند. متاسفانه در ایران از تایم‌اوت و ویدیوچک برای توقف در بازی استفاده می‌شود؛ در حالی که در دنیا کمتر شاهد این موضوع هستیم. وقتی مشخص است که سرویس زدن بازیکنان لهستان هیچ شائبه‌ای ندارد گرفتن ویدیوچک برای توقف در بازی آن هم مقابل ۱۵ هزار تماشاگر وجهه خوبی ندارد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم تیم ملی مثل بازی با لهستان مقابل ایتالیا هم باحوصله بازی کند و اگر از این تیم عقب افتادند ناامید نشود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha