مسکن و اشتغال خواسته های اصلی مردم کردستان از رییس جمهور است

سنندج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به سفر رییس جمهور به استان گفت: حل مشکل مسکن و اشتغال، ۲ خواسته اصلی مردم استان از رییس جمهور در جریان سفر به کردستان است.

فرزاد پیشکاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالای افراد بیکار در جامعه، امروز ایجاد اشتغال مساله اصلی جوانان است که باید مورد توجه اساسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مساله تامین مسکن نیز یکی دیگر از نیازهای اساسی مردم است، افزود: نیاز است تسهیلات ارزان قیمت و با بهره کم به اقشار مختلف جامعه اختصاص یابد تا بتوانند نسبت به تامین مسکن خود اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: کارگران به دلیل بالا رفتن هزینه‌ها توانایی پس انداز را ندارند به همین دلیل لازم است که تسهیلات با بهره کم و طولانی مدت به آنها اعطا شود تا نیاز مسکن خود را رفع کنند.

وی توجه به رونق واحدهای تولیدی و صنعتی را از دیگر موارد اساسی دانست و اضافه کرد: سرمایه گذاری و احداث واحدهای تولیدی و صنعتی در مقیاس بزرگ با اشتغالزایی فراوان نیاز ضروری استان است تا بتوان مساله بیکاری را حل کرد.

پیشکاری گفت: تعدادی طرح نیمه تمام نیز از سنوات گذشته با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد باقی مانده که اتمام این طرح‌ها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: همزمان با سفر استانی رییس‌ جمهور به کردستان، «محمدهادی زاهدی وفا» سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به استان کردستان سفر کرده و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات بخش تعاون و کارگری استان قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: میز خدمت رسیدگی به درخواست‌ها و ارتباطات مردمی نیز با حضور «محمدرضا حسینی» معاون توسعه منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای ۱۶ و ۱۷ تیرماه از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ بعد از ظهر در شهر سنندج برپا می‌شود.

وی افزود: شهروندان می‌توانند برای ارائه و ثبت درخواست‌ها، انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود به محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی واقع در سایت اداری سنندج مراجعه کنند.

وی یادآور شد: علاوه بر مراجعه حضوری، مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۱۱ و وب سایت سامانه ۱۱۱ نیز مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند که بلافاصله بعد از ثبت جزییات، کُد رهگیری برای پیگیری‌های بعدی به تلفن همراه شخص پیامک می‌شود.

کردستان به عنوان بیست و هفتمین مقصد سفر استانی آیت الله رئیسی انتخاب شده و قرار است این سفر روز جمعه ۱۷ تیر انجام شود.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است و ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha