رییس کل دادگستری هرمزگان: پیگیر وضعیت بازماندگان از تحصیل هستیم

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه ترک تحصیل و اشتغال به مشاغل کاذب یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی است، تاکید کرد: شناسایی بازماندگان از تحصیل و بازگشت آن‌ها به مدرسه از مهم‌ترین خواسته‌های دستگاه قضایی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل دادگستری هرمزگان،، مجتبی قهرمانی روز دوشنبه در دیدار  محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان و اعضای شورای معاونین این اداره کل با وی با اشاره به لزوم توجه به موضوع بازماندگان از تحصیل در استان افزود: با توجه به اهمیت این موضوع شناسایی و هدایت تحصیلی این افراد برای بازگشت به مدرسه باید به صورت جدی از سوی آموزش و پرورش مورد پیگیری قرار گیرد.
وی بیان داشت: ترک تحصیل و اشتغال به مشاغل کاذب چون قاچاق سوخت و قاچاق کالا یکی از مهم ترین عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی است.
رییس کل دادگستری استان هرمزگان اظهارداشت: حوزه فعالیت دستگاه قضایی با آموزش و پرورش ارتباطی نزدیک و تنگاتنگ دارد و هرچه در عرصه تعلیم و تربیت موفق باشیم، آسیب های اجتماعی و جرایم کمتری خواهیم داشت.
قهرمانی ادامه داد: به هر میزان آموزش و پرورش در اهداف خود موفق باشد، دستگاه قضایی هم از مزایای آن بهره‌مند می شود.
وی با اشاره به وظیفه آموزش و پرورش در خصوص روشنگری پیرامون عواقب و خسارات ناشی از وقوع تخلفات و جرایم برای دانش آموزان و خانواده های آن ها، آمادگی دستگاه قضایی استان را در خصوص گسترش سطح همکاری ها در حوزه مسائل پیشگیرانه اعلام کرد.
قهرمانی با اشاره به تفاهم نامه ها بین آموزش و پرورش و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، بر ضرورت پیگیری برنامه های مدون به صورت عملیاتی تأکید کرد.
این مقام قضایی همچنین اظهارداشت: به منظور استفاده از خدمات عمومی رایگان جایگزین حبس، تدابیری اتخاذ شده است که آموزش و پرورش نیز به عنوان نهاد پذیرنده از برخی خدمات مرتبط با حوزه فعالیت خود بهره‌مند شود. 
رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به ورود دستگاه قضایی استان به موضوع عمل به مسوولیت های اجتماعی شرکت های بزرگ، یکی از شاخصه‌های مسوولیت اجتماعی را موضوع آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت عنوان نمود و خاطرنشان کرد: صنایع و بنگاه های اقتصادی مستقر در استان می توانند در حوزه تجهیز اماکن آموزشی به امکانات مورد نیاز دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha