کارگروه تولید محتوای دیجیتال ویژه کنگره شهدای استان اردبیل ایجاد می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از راه اندازی کارگروه تولید محتوای دیجیتال ویژه کنگره بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، عبدالله بحرالعلومی روز شنبه در نشست اعضای این کمیته، به اهمیت تبیین سیره عملی و سبک زندگی شهدا در فضای مجازی پرداخت و افزود: به دلیل اهمیت و گستره فضای مجازی در جامعه امروزی ترویج فرهنگ دفاع مقدس، مقاومت و ایثار و شهادت برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان ضرورت دارد.

وی به شاخه‌های متعدد و در حال گسترش فضای مجازی اشاره کرد و افزود: برای اثرگذاری در این فضا باید به دانش روز، تکنولوژی، دانش و ابزارهای این فضا آشنا و مسلط شد تا با تولید محتوای مناسب بتوان ضمن اثرگذاری در این فضا در برابر تهاجم دشمنان نیز ایستادگی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه بر لزوم شخصیت‌سازی قهرمانان ملی و استانی در تولید بازی‌های رایانه‌ای و اندروید و انیمیشن اشاره کرد و گفت: می‌توان با طراحی‌های خاص و جذاب در قالب بازی‌های رایانه‌ای و اندرویدی ضمن معرفی عملیات‌های دوران دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان، فرهنگ و معارف دفاع مقدس را به نسل‌های پیش رو منتقل کرد.

بحرالعلومی خواستار استفاده از همه ظرفیت‌های استان در تولید محتوای دیجیتال برای پیشبرد اهداف فرهنگی کنگره ملی شهدای استان شد و گفت: در کنار استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی بسیج و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از همکاری نهادهای انقلابی همچون سازمان تبلیغات اسلامی و قرارگاه فرهنگی فاطمه الزهرا (س) در تولید و انتشار آثار خوب و ممتاز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سبک زندگی شهدا تولید و در فضای مجازی استفاده شود.

وی همچنین خواستار بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های مکتوب و برخط و مدیران صفحات مجازی در شبکه‌های اجتماعی در راستای اهداف کنگره ملی شهدای استان شد و ادامه داد: بسیج رسانه در کنار خانه مطبوعات در شهرستان‌ها نقش اساسی در این زمینه دارند.

رئیس کمیته فرهنگی و هنری و فضای مجازی کنگره ملی شهدای استان اردبیل همچنین خاطرنشان کرد: فضای مجازی فرصتی فراهم کرده تا همه برنامه‌ها در راستای کنگره ملی شهدای استان با کمترین هزینه، به صورت لحظه‌ای در اختیار مخاطبان در سراسر جهان قرار بگیرد چراکه فضای مجازی فرازبانی، فرازمانی و فرامکانی است.

بحرالعلومی در زمینه هنرواره مرزداران نیز گفت: بازخوانی وقایع مهم تاریخی و انعکاس رشادت‌های مرزداران دیار کهن دارالارشاد در مقاومت خودجوش برابر تهاجمات اجنبی‌ها از جمله برنامه‌های کمیته فرهنگی کنگره ملی شهدا است که در سال جاری برگزار می‌شود.

وی خواستار تولید و انتشار محتوا بر اساس زندگی نامه و وصایای شهدا در فضای مجازی شد و افزود: تولیدات سمعی و بصری کوتاه بویژه پادکست و ویدئو از شهدا و خانواده‌های معظم شهدا در فضای مجازی از اثرگذاری بالایی برخوردار است.

استان اردبیل با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید از مجموع ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس و حدود ۱۰ هزار جانباز جزو سه استان برتر در کشور است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha