۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84804565
T T
۲۳ نفر

برچسب‌ها

آبرسانی ۳۲ روستای شهرستان سبزوار با تانکر سیار

سبزوار- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب سبزوار گفت: در حال حاضر ۳۲ روستای این شهرستان با تانکر سیار آبرسانی می شود که در ۱۷ روستا این نوع آبرسانی به صورت مستمر و برای تمام فصول است.

حسین ریاضی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده این روستاها به علت کمبود منابع تامین آب پایدار یا اینکه در فاصله دورتری از مجتمع های آبرسانی قرار دارند، بوسیله تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.

 وی اظهار داشت: از مجموع ۳۲ روستا که با تانکر آبرسانی می شود، هفت روستا در بخش مرکزی و مابقی در بخش روداب سبزوار قرار دارند.

مدیر امور آب و فاضلاب سبزوار گفت: همچنین همزمان با فصل گرما، حدود ۱۰ درصد مناطق روستایی این شهرستان به عللی چون فرسودگی و طولانی بودن شبکه توزیع با تنش آبی رو به روست.

ریاضی افزود: ۱۲ مجتمع آبرسانی در ۲ بخش مرکزی و روداب سبزوار در کنار ۱۱ روستای مستقل وجود دارد که در بخش مرکزی سبزوار ۲۰ حلقه چاه با برداشت ۱۲۵ لیتر آب بر ثانیه و در بخش روداب نیز ۱۱ حلقه چاه موجود است که ۷۵ لیتر بر ثانیه آب از آن برداشت می شود.

سبزوار با بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است و حدود ۴۰ هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۱۲۰ روستای این شهرستان سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha