۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84795298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتاق بازرگانی ایلام و دیاله عراق تفاهم نامه همکاری امضا کردند

ایلام - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام و رئیس اتاق بازرگانی دیاله عراق در آیینی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تفاهم نامه در پنج ماده در محل اتاق بازرگانی ایلام در دو نسخه اصلی به زبان فارسی و عربی نگارش شده، به امضای شعبان فروتن رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام و محمدسامی حمید ملاجواد رئیس اتاق بازرگانی دیاله امضا و از این تاریخ به بعد قابلیت اجرایی خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی ایلام در این آیین گفت: این یادداشت تفاهم دو ساله بوده و با صلاحدید و رضایت دو طرف تمدید و اصلاح خواهد شد.

فروتن بیان کرد: براساس این تفاهم نامه طرفین باید برای افزایش، تقویت و توسعه تجارت و مراودات اقتصادی و صدور خدمات فنی مهندسی با یکدیگر تلاش کنند.

وی اظهار کرد: تلاش برای شتاب بخشی در راه اندازی بازارچه هلاله شمالی به منظور فعالسازی این بازارچه از طریق مقامات دو کشور به ویژه عراق و تلاش برای برگزاری نمایشگاه در حوزه معرفی توانمندی های اقتصادی - تجاری با حضور فعالان اقتصادی دو استان نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

رئیس اتاق ایلام افزود: همچنین براساس این تفاهم نامه قرار است دو طرف در راستای جذب سرمایه گذار در اجرای طرح های مشترک اقتصادی با هدف تامین کالاهای مورد نیاز به ویژه بازار دیاله همکاری داشته باشند.

فروتن تاکید کرد: دو اتاق بازرگانی توافق کردند یک هیاتی در اتاق بازرگانی ایلام تشکیل شود و کار آن هماهنگی بین بازرگانان و صاحبان کسب و کار از جمله صنعتگران، کشاورزان و ... در جهت صادرات و واردات کالاهای مختلف و خدمات لازم و تاسیس کارخانجات متنوع در دو کشور تحت نظارت مرکز داوری دو اتاق برای دفاع از حقوق بازرگانان و صنعتگران و کشاورزان باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha