۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۰۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84789856
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست بیش از ۱۰۰ مدیر اجرایی از کنگره برای تصویب قانون «رقابت با چین»

تهران-ایرنا- بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران شرکت  های آمریکا شامل آمازون، مایکروسافت و شرکت فناوری آلفابت امروز چهارشنبه از کنگره این کشور خواستند قانون رقابت اقتصادی آمریکا با چین را از جمله در زمینه تولید تراشه ها تصویب کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: مدیران مذکور با امضای نامه از مجلس نمایندگان و سنای آمریکا که هر یک نسخه های مختلفی از این قانون را امضا کرده اند خواستند تا به توافقی در این زمینه دست یافته و طرح مذکور را برای امضای نهایی برای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ارسال کنند.

قانونگذاران آمریکایی در ماه آگوست به تعطیلات تابستانی خواهند  رفت و انتظار می رود بعد از آن توجه آنها بیشتر به موضوع انتخابات میان دوره ای کنگره در پاییز معطوف شود.

در این نامه آمده است: رقبای جهانی ما در این صنعت، نیروهای کار و اقتصاد خود سرمایه گذاری می کنند و لازم است که کنگره برای تقویت رقابت پذیری آمریکا اقدام کند.

انجمن صنایع نیمه رسانه ها در آمریکا که در سازمان دهی تهیه این نامه نقش داشته است گفت این نامه این بزرگترین گروه رهبران شرکت ها تاکنون است که خواستار تصویب این قانون هستند.

این قانون شامل ۵۲ میلیارد دلار بودجه فدرال برای توسعه ظرفیت تولید نیمه هادی آمریکا است که در کارخانه هایی به نام «فاب»، مخفف کارخانه های ساخت نیمه رسانه ها، اتفاق می افتد.

جان نیوفر مدیر اجرایی انجمن صنایع نیمه رسانه ها در امریکا گفت: رهبران صنایع ما تحت فشار برای پاسخ گویی به درخواست فزاینده برای تراشه ها هستند و نمی توانند منتظر بمانند. تصویب این قانون اطمینان می دهد که تعداد بیشتری از کارخانه های ساخت نیمه رساه های در آمریکا تولید می شوند و تولید آنها در خارج از کشور انجام نمی شود.  

این انجمن همچنین خواستار اعتبار مالیاتی سرمایه گذاری برای ساخت و طراحی نیمه هادی ها، در قانون رقابت با چین است.

به گزارش ایرنا، کارشناسان پیش بینی می کنند جنگ اقتصادی و نظامی بین آمریکا و چین با تصویب این لایحه ۳۰۰ میلیون دلاری افزایش یابد. در این طرح به روشنی بیان که آمریکا درصدد است از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ سالانه با اختصاص ۳۰۰ میلیون دلار بودجه، از نفوذ جهانی چین جلوگیری کند.

اگرچه آمریکا همواره در مقابله با چین از عنوان رقابت استفاده کرده است، اما کارشناسان معتقدند تصویب لایحه اخیر سنا به معنای رقابت ناقص و ناسالم واشنگتن با پکن است که می تواند به برتری امریکا منجر شود مگر اینکه چین هم به صورت جدی تری مقابله به مثل کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha