۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۱۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84788515
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ملایر: توجه به مساله حجاب در دستگاه‌های اجرایی آغاز شود

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر با بیان اینکه نگاه اسلام به حجاب یک نگاه مهم و ارزشی است، تاکید کرد: توجه به مساله عفاف و حجاب باید از دستگاه‌های اجرایی، ادارات و نهادهای دولتی آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" روز چهارشنبه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ملایر افزود: مساله امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات و فروع دین اسلام است که باید در جامعه احیا و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تبیین آن در جامعه، موجب کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود، ادامه داد: اینکه هر کسی خود را در جامعه کنار بکشد و این وظیفه مهم را به دیگری محول کند، زیبنده نیست.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه همه ما مسئول هستیم خود را یک امر به معروف و ناهی از منکر بدانیم، ادامه داد: شهدایی در راه امر به معروف و نهی از منکر در مسیر ترویج این فریضه الهی جان خود را فدا کردند که ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.

حجت الاسلام برقراری حجاب و عفاف را یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: ترویج فرهنگ بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه اسلامی برگرفته از فرهنگ غرب از سوی دشمنان یک خطر بزرگی است که ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است.

امام جمعه ملایر: توجه به مساله حجاب در دستگاه‌های اجرایی آغاز شود

به گفته وی تمام زیبایی‌های عالم به پوشش است و بهای پوشش برای زن و حتی مردان، یک ارزش برای حفاظت از آسیب‌های بیرونی است که به انسان ارزش و بها می‌بخشد.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به مساله حجاب و پوشش اسلامی اهتمام ویژه داشته باشند و ائمه جماعت ادارات نیز دقایقی بعد از نماز را به این موضوع اختصاص دهند.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب از سوی بانوان ادارات، الگویی برای دیگر افراد و نهادینه شدن در دیگر لایه‌های مختلف اجتماع خواهد شد، خواستار تلاش رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی و هنرمندان برای فرهنگ‌سازی این فریضه واجب به عنوان یک الگوی اسلامی و ارزشی در جامعه شد.
 
تشکیل قرارگاه فرهنگی و اجتماعی با موضوع حجاب

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز گفت: در راستای فرهنگ‌سازی حجاب اسلامی بازدیدهای لازم از بیشتر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان انجام شد و عملکرد قابل قبولی در این حوزه داشتند.

"حسین فارسی" با تاکید بر اینکه در صدد تشکیل یک قرارگاه فرهنگی و اجتماعی در راستای موضوع حجاب هستیم، افزود: در این زمینه چند جلسه تشکیل شده است.

وی بیان کرد: به دنبال این هستیم که افرادی از نخبگان، کارشناسان و افراد صاحب‌نظر را شناسایی و به عنوان اعضای این قرارگاه انتخاب و از نظرات کارشناسی آنها برای برنامه‌ریزی بهتر در موضع حجاب بهره بگیریم.

فارسی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد کارگروه‌های فرهنگی زیر مجموعه این قرارگاه، بتوانیم این فرهنگ را در سطح این شهرستان نهادینه کنیم و نظرهای کارشناسی را به ستاد امر به معروف این شهرستان ارائه و در صورت تایید و تصویت ستاد، ابلاغ و اجرا شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha