طرح «زیست عفیفانه» در همدان اجرا می‌شود

همدان- ایرنا- مشاور فرهنگی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه حجاب و عفاف از جمله اولویت‌های مهم جامعه اسلامی است گفت: به همت این ستاد و همکاری سایر نهادها امسال طرح جامع «زیست عفیفانه» در شهر همدان اجرا می شود.

 حجت الاسلام «محمد عسگری» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیست عفیفانه، طرحی است که به صورت آزمونه (پایلوت) در تهران اجرا و مقرر شد هر استان در یک محله این طرح را اجرا کند.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت استان همدان، طرح زیست عفیفانه به جای یک محله در شهر همدان اجرا می شود اضافه کرد: در این طرح دنبال ترویج فرهنگ حیا و عفت و ترویج به مثابه دهه ۱۳۶۰ هستیم.

مشاور فرهنگی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان ادامه داد: این ستاد اقدام به شناسایی چهار اولویت مهم استان با توجه به دغدغه ها و سخنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان کرده است و براین اساس برنامه های کمی، اجرایی و عملیاتی استان نوشته شده است.

حجت الاسلام عسگری مهمترین اولویت استان را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با توجه به مساله ترویج و آموزش دانست و افزود: توانمندی سازی و حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مواقعی که به علت انجام این فرایض دچار مشکل می شوند در دست پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با توجه به تکالیف مشخص شده از سوی قانون، پاسخگوی نیازها نیست و از نظر نیروی انسانی، لُجستیک و دفتر کار نیازمند حمایت و تقویت هستیم.

مشاور فرهنگی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۵۰ مشاوره حقوقی و پیگیری پرونده در مراجع قضایی داشتیم گفت: ستاد احیا دارای دفتر حقوقی با ۷۰ گروه ثبت شده است با این وجود امسال مکلف به راه اندازی ۳۰۰ گروه هستیم که این امر سبب افزایش شمار درخواست ها برای ارائه مشاوره و معاضدت حقوقی شده در حالیکه توان ستاد محدود است.

مشاور فرهنگی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان اظهار داشت: این ستاد از ظرفیت تنها دفتر معاضدت قضایی سازمان بسیج استفاده می کند همچنین در این راستا ظرفیت های مردمی و ظرفیت حقوقی دستگاه های اجرایی فعال شده و در قالب یک تفاهم نامه فرایند حقوقی آمران به معروف و ناهیان از منکر در دستگاه های قضایی را کوتاه و مختصر می کنیم.

حجت الاسلام عسگری اظهار داشت: این ستاد ۱۶ راهبرد برای خود ترسیم کرده که ۸۱ فعالیت عملیاتی ذیل این راهبردها تعیین شده است که مهمترین آن سازماندهی و آموزش ۳۰ هزار نفر در قالب سه هزار گروه، یک هزار شورای مردمی و ۱۱۳ شورای دستگاه اجرایی است.

وی ادامه داد: محتوای آموزشی یکپارچه با بهره گیری از اندیشه های شهید مطهری و امام راحل در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تهیه و در قالب ۱۸ جلسه فیلم آموزشی تدوین و در سایت بارگذاری شده که افراد می توانند از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام عسگری تاکید کرد: اعتبار پیش بینی شده برای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان در سال جاری ۳۰۰ میلیون تومان است در حالیکه اجرای برنامه های پیش بینی شده سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha