۱۶ طرح فناوری خراسان جنوبی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: پرداخت ۸۸ میلیارد ریال تسهیلات برای ۱۶ طرح فناوری اطلاعات استان تصویب و این طرح‌ها به بانک عامل معرفی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، مصطفی بهی روز یکشنبه از تصویب ۱۶ طرح فناوری در کمیته فنی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ خبر داد.

وی گفت: از محل منابع بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، تسهیلاتی به شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات همچنین دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی که دارای پروانه حقوقی هستند، تخصیص یافته تا بتوانند طرح‌های فناورانه خود را اجرایی کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: از همین محل تاکنون ۱۶ درخواست در خراسان جنوبی ثبت شده که در کمیته فنی مورد بررسی قرار گرفته است و از این تعداد ۱۲ مورد برای انجام مراحل پرداخت به بانک عامل معرفی شده‌اند.

وی افزود: مجموع اعتبار تسهیلات درخواستی بررسی شده تاکنون ۸۸ میلیارد ریال بوده است که شامل طرح‌هایی در حوزه‌های فناوری اطلاعات و توسعه دفاتر پیشخوان خدمات دولت می‌شود.

بهی گفت: این تسهیلات در قالب حمایت از توسعه اشتغال در شرکت‌های فعال حوزه فاوا شامل شرکت‌های نوپا و غیرنوپا، حمایت از توسعه پلتفرم کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، حمایت از آموزش، توانمندسازی و کاریابی نیروی انسانی و برگزیدگان رویدادهای نوآوری در حوزه فاوا پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین این تسهیلات به منظور حمایت از توسعه بسترهای آنلاین ارائه محصولات و خدمات در واحدهای صنفی و کسب و کارهای متداول و سنتی، حمایت از طرح‌های ملی ویژه، تامین سرمایه در گردش شرکت‌های فناوری اطلاعات و حمایت از توسعه فعالیت‌های دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی پرداخت می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف از پرداخت این تسهیلات توسعه اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و حمایت از شرکت‌های این حوزه است و در همین خصوص نرخ بهره تسهیلات مذکور ۱۰ درصد و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات ۳۶ ماه پس ازدوره تنفس یکساله خواهد بود.

سهم خراسان جنوبی در این مرحله از پرداخت تسهیلات حدود ۳۱ میلیارد تومان است که دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی و همچنین شرکت‌های حوزه فاوا استان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه دریافت این تسهیلات به پایگاه اینترنتی این اداره کل به آدرس skh.ict.gov.ir مراجعه یا با شماره ۳۲۴۲۷۳۰۰ تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha