۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84785625
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بیرجند: استقلال در کشاورزی یک الزام است

۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۷
کد خبر: 84785625
امام جمعه بیرجند: استقلال در کشاورزی یک الزام است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امروز مساله استقلال در همه موضوعات و از همه مهمتر در بخش کشاورزی که حیات بشر به آن بستگی دارد، تنها راهی است که باید برگزینیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار رییس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: عوارضی هم که اخیرا در جهان پدید آمده، یک چهره مبهم به همه دنیا نشان می‌دهد و فرصتی است که باید پیش از آنی که تهدیدها جنبه میدانی پیدا کند، هر کشوری هرچه سریعتر مساله استقلال خود را تمام کند.

وی عنوان کرد: امروز جریانی که در جهان پیش می‌آید از جمله آن عوارض جنگ‌های نظامی، جدی است که باید خودمان را آماده کنیم، کشور ما امتیازات خوبی و از طرفی هم محدودیت‌های خاصی دارد که باید هر دو را کنار هم بسنجیم و نوع بهره‌برداری ما هم باید کاملا کارشناسی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کشاورزی و ملحقات کشاورزی مسائلی است که همواره در طول تاریخ زندگی انسان وجود داشته است، اضافه کرد: این موارد شرط زندگی بوده و هست، ورود صنعت به صورت گسترده در جامعه بشری تغییراتی حاصل کرده که بخشی از آن هم صنایع کشاورزی است.

وی گفت: ارتباطات کشورها در رفع نیازهای همدیگر از جمله در امور کشاورزی یک تجربه بشری است و در کنار آن مسائل سیاسی، فرهنگی و مسائل استقلال و آزادی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: تجربه‌ها نشان داد که به آرمان انقلاب اسلامی به عنوان «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» باید عمل شود وگرنه همواره جامعه ما در خطر آسیب‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه براساس قانون هر وزراتخانه متولی و مسوول یکسری امور است گفت: مسوولان ذیربط هم زیر نظر وزارتخانه‌های متولی خود فعالیت دارند، درخواست‌های مطرح شده پیشنهادات خوبی بود اما از نظر قانونی به ما اجازه ورود نمی‌دهد و راهکارش این است که مطالب مطرح شده به مسوول قانونی مربوطه مستدل و هم نقد و هم پیشنهاد منعکس شود.

امام جمعه بیرجند افزود: از آن یک گیرنده برای پیگیری به ما داده شود و این از مواردی است که ما می‌توانیم پیگیری کنیم چرا که به ما ارجاع شده است.

وی عنوان کرد: در انواع مسائلی که در دنیا، منطقه و ایران به وجود آمده، نظر کارشناسان این است که گذر زمان به نفع ایران و مسلمین است و ما در داخل هم هماهنگی قوا و هم همکاری مردم را داریم؛ امروز نقش شما تعیین‌کننده است و خدا را شکر کنید که می‌توانید برای جامعه خودتان و جامعه بشریت نقش ایفا کنید و آن کیمیاگر واقعی شما هستید.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در برخی مناطق از جمله درح، آب از روی زمین و زیر زمین به سمت افغانستان هدایت می‌شود و در این شرایط استقلال ما به این بستگی دارد که یک قطره آب هدر نرود، در سال چند نوبت سیل می‌آید و همه نگاه می‌کنیم که بیرون می‌رود و بالاخره مسوولی در کشور دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه‌ این هم هست برخی دولت‌هایی که در این ۴۰ سال اخیر روی کار آمدند به جای اینکه خود را هماهنگ با نظام کنند با حزب خود هماهنگ و سلیقگی عمل کردند، اینها معضلات و مشکلاتی است که برای امروز به ارث رسیده و ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان قرض اوراق منتشر شده دولت قبلی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: زمانی که می‌خواهند بروند، حقوق‌ها را افزایش می‌دهند و هنگام تحویل کشور گفته می‌شود ۹۰ درصد درآمد، هزینه از راه جاری می‌شد لذا کاری که شما می‌خواهید انجام دهید بسیار مهم است و در این همین مقطع شرایط جهان شرایط استثنایی به وجود آمده است و در چنین شرایط یارانه مردم در کشورهای همجوار استفاده می‌شد.

وی گفت: قیمت آرد صنعتی که در جهت حفظ حقوق مردم افزایش یافت، به عنوان مثال در کردستان عراق اقلام گران شد و این موضوعات نیاز به جراحی و عوارضی دارد که کارتان سنگین است و گذر کشور از این پیچ کار بسیار مهمی است اما با ایمان همه کار می‌توان انجام داد هرچند سخت باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی خاطرنشان کرد: توکل به خدا همراه با تدبیر، توجه به دانش‌بنیان و تخصص مسائلی است که امروز برعهده شما گذاشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha