توسعه مراودات تجاری با حلبچه عراق مورد توجه مسوولان همدانی است

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر اینکه مایل به توسعه مراودات اقتصادی و تجاری با استان حلبچه هستیم، گفت: این ارتباط باید دوجانبه باشد و در این راستا هماهنگی و پشتیبانی لازم را انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ظاهر پورمجاهد عصر روز شنبه در نشست توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان حلبچه و استان همدان اظهار داشت: توسعه روابط با کشورهای همسایه از سیاست های دولت سیزدهم است و استان همدان به پشتوانه استعداد و ظرفیت در زمینه صنعت، معدن، کشاورزی و صنایع دستی این موضوع را در اولویت قرار داده است. 

وی اضافه کرد: علاوه بر این در زمینه صنایع غذایی، خشکبار، گردشگری سلامت و همچنین کشت های فراسرزمینی آماده توسعه روابط با اقلیم کردستان عراق هستیم. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: سفال و سرامیک، انگور، مبل و منبت و گردوی این استان دارای برند جهانی است و همین محصولات بین‌المللی می‌تواند مبنای تقویت مراودات تجاری همدان با حلبچه باشد. 

به گفته پورمجاهد، تقویت و گسترش بازارچه های مرزی با وجود مرز مشترک ایران و عراق محرک خوبی برای شتاب بخشیدن به روند داد و ستد بین بازرگانان این دو کشور شود.

توسعه مراودات تجاری با حلبچه عراق مورد توجه مسوولان همدانی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز توسعه صادرات را از وظایف اتاق دانست و گفت: این هیات تجاری در زمینه ساختمان، کشاورزی، صنعتی تخصص دارند و برای حضور در همدان دعوت شده اند. 

علی اصغر زبردست خاطرنشان کرد: این سفر فرصت بسیار خوبی برای فعالان اقتصادی همدان است تا در بخش مصالح ساختمانی در استان حلبچه مشارکت و سرمایه گذاری کنند. 

وی با اشاره به اینکه حلبچه به لحاظ نزدیکی به همدان می تواند فرصت خوبی برای صادرات خدمات فنی مهندسی و کشاوری و دام و طیور و لبنیات باشد افزود: کشت های فراسرزمینی هم گزینه مناسبی است که فعالان بخش کشاورزی باید آن را کلید بزنند. 

زبردست ابراز امیدواری کرد: این سفر منشا توسعه صادرات استان همدان به اقلیم کردستان باشد و در این خصوص زمینه مشاوره و گفت و گو بین بازرگانان ما و این استان در روزهای آتی فراهم شده است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha