۲۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در استان همدان احداث می‌شود/ میزبانی همایش سراسری زکات

همدان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۶۰۰ واحد مسکونی تحویل محرومان شد، گفت: عملیات ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان نیز تیرماه امسال با مشارکت بسیج سازندگی در استان آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رسول شیخی‌زاده روز پنج‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران افزود: بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر از خانواده های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند و برهمین اساس از ظرفیت های این طرح برای خانه دار شدن محرومان نهایت استفاده را خواهیم کرد.

همدان میزبان همایش سراسری زکات

وی در ادامه از برگزاری نخستین همایش سراسری زکات کشور به میزبانی همدان خبر داد و گفت: این همایش بزرگ پنج‌شنبه دوم تیرماه امسال در اردوگاه فرهنگی، تفریحی فجر همدان برگزار می‌شود.

شیخی زاده اظهار داشت: این همایش علمی، ترویجی و تکریمی با حضور ۶۰۰ نفر از فعالان حوزه زکات، جمعی از مقامات کشوری و مدیران استانی برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه فعالان حوزه زکات می توانند مقالات و مطالعات علمی خود دراین حوزه را تا ۲۶ خردادماه جاری به دبیرخانه همایش ارسال کنند، گفت: در این همایش و با ارائه مقالات علمی، مباحث مهمی پیرامون زکات مطرح و برای استفاده در اختیار دستگاه های مرتبط در سراسر کشور قرار می گیرد.

شیخی زاده با درخواست از اصحاب رسانه استان برای همراهی در برگزاری هرچه بهتر این همایش به خصوص موضوع اطلاع رسانی، گفت: ارائه مقالات، سخنرانی، تجلیل از فعالان حوزه زکات، عاملان، مبلغین و شورای زکات استان از جمله برنامه های این همایش سراسری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان افزود: کلنگ آغاز عملیات ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان همزمان با برگزاری این همایش به زمین زده می شود و همزمان پژوهشکده زکات استان همدان نیز افتتاح خواهد شد.

تهیه و توزیع بیش از ۱۸ میلیارد تومان غذای گرم و بسته های معیشتی بین مددجویان استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در ادامه با اشاره به فعالیت های این نهاد در استان، افزود: با اجرای طرح «اطعام مهدوی» در ماه مبارک رمضان، ۲۶۸ هزار و ۳۷۹ پرس غذای گرم، افطاری ساده و بسته های معیشتی به ارزش ۱۸ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان در میان مددجویان این نهاد در استان توزیع شد.

وی گفت: همچنین اجرای طرح حامی یابی برای فرزندان یتیم و بدسرپرست از دیگر فعالیت های این نهاد در ماه رمضان بود که پنج هزار و ۴۴۹ حامی از این طریق برای حمایت های مادی و معنوی از ایتام و محسنین استان جذب شدند. 

وی با اشاره به اینکه این افراد در طول ماه مبارک رمضان حدود ۲ میلیارد تومان به ایتام و محسنین استان کمک کردند، گفت: استان همدان ۴۲ هزار حامی ایتام دارد که در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به ایتام و فرزندان بدسرپرست کمک نقدی کردند.

شیخی‌زاده با اشاره به اینکه آمار ایتام و محسنین استان همدان ۱۲ هزار و ۲۲۲ نفر است، اظهار داشت: در ماه رمضان ۹۷۷ خانواده مورد تفقد و دلجویی قرار گرفتند که ۲ میلیارد تومان نیز از این طریق در اختیار این افراد محروم قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مردم استان همدان در عید فطر ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطریه خود را از طریق این نهاد در اختیار محرومان قرار دادند که این رقم نزدیک به پنج میلیارد تومان نسبت به سال گذشته افزایش داشن.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به اینکه بهزیستی، موسسات خیریه، شوراهای روستا، امامان جمعه و سایر دستگاه ها نیز متولی جمع آوری زکات بودند، تاکید کرد: بهترین سازماندهی در شناسایی فقرا از طریق کمیته امدادامام خمینی (ره) انجام می شود تا خیرین بتوانند به آسانی کمک های خود را در اختیار محرومان قرار دهند.

ایجاد ۱۱ هزار فرصت شغلی با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی

شیخی زاده در ادامه به خدمات کمیته امداد در حوزه اشتغالزایی و توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و گفت: در استان همدان و با محوریت کمیته امداد ۳۲۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی معادل ۱۰۰ درصد تعهدات جذب و به طور متوسط برای ۱۱ هزار نفر شغل ایجاد شده، هرچند فقط اطلاعات چهار هزار فرصت شغلی در «سامانه رصد» ثبت شده است.

۱۱۵ هزار نفر در قالب ۶۱ هزار خانوار به صورت مستقیم زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان هستند که از این تعداد حدود ۲ هزار خانوار یک خدمت را دریافت می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha