۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۵۷
کد خبر: 84774868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرهنگ اشتغال جامعه باید به سمت مهارت‌آموزی برود

۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۵۷
کد خبر: 84774868
فرهنگ اشتغال جامعه باید به سمت مهارت‌آموزی برود

سنندج- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج گفت: گرایش در جامعه بیشتر به حضور و اشتغال در دستگاه‌های اداری است ولی باید این فرهنگ به سمت اشتغال مهارتی برود.

 به گزارش خبرنگار ایرنا حسن عسکری شامگاه چهارشنبه در نشست کمیسیون اشتغال شهرستان سنندج اظهار داشت: ظرفیت خوبی در آموزش و پرورش برای اشتغالزایی وجود دارد و شاهد آموزش فنی و حرفه‌ای در برخی مدارس هستیم که از طریق کارگاه‌ها به صورت عملی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: کسانی که در این آموزشگاه‌ها مدرک تحصیلی دریافت می‌کنند رها نشوند و با حمایت به ویژه از طریق تسهیلات اشتغالزایی به صاحب شغل شدن آنها کمک کنند.

عسکری با تاکید بر اینکه باید یک نگاه جهادی به ایجاد اشتغال وجود داشته باشد گفت: از نظر فرهنگی باید نوع نگاه جامعه را به نحوه اشتغال تغییر داد و مهارت‌ها را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: باید بالای ۵۰ درصد دانش‌آموزان به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بروند که جزو سند تحول این دستگاه هم است.

سرپرست فرمانداری سنندج افزود: اشتغالزایی و رفع مشکل مسکن، به عنوان گره‌های اصلی جامعه ۲ اولویت اصلی فرمانداری شهرستان محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: برکات اشتغالزایی را در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی می‌توانیم مشاهده کنیم که بر کاهش آسیب‌های اجتماعی اثر می‌گذارد.

عسکری یادآور شد: اشتغال روستایی را هم باید در اولویت قرار دهیم که با تثبیت اشتغال مانع مهاجرت روستاییان به شهر و بیکاری آنها شویم.

سرپرست فرمانداری سنندج با بیان اینکه ادارات مرتبط با بخش روستایی می‌توانند کمک حال شوند اضافه کرد: فنی و حرفه‌ای هم باید کمک کرده و بخش از آموزش‌ها را به سمت روستاها هدایت کند.

عسکری  با تاکید بر اینکه تسهیلات باید منجر به درآمدزایی و اشتغال افراد شود گفت: با وجود نیاز بالای افراد به تسهیلات اشتغالزایی پنج میلیارد تومان از تسهیلات قرض الحسنه استان برگشت خورده است.

سرپرست فرمانداری سنندج ادامه داد: با برگزاری جلسات مستمر و پیگیری می‌خواهیم این مشکل بار دیگر تکرار نشود و تمامی تسهیلات در نظر گرفته شده جذب و منجر به اشتغال شود.

ایجاد بازارچه مشاغل خانگی و ایجاد محلی برای ارایه و فروش محصولات صنایع دستی در شهرک‌های صنعتی یکی از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha