۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۵۷
کد خبر: 84774868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرهنگ اشتغال جامعه باید به سمت مهارت‌آموزی برود

۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۵۷
کد خبر: 84774868
فرهنگ اشتغال جامعه باید به سمت مهارت‌آموزی برود

سنندج- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج گفت: گرایش در جامعه بیشتر به حضور و اشتغال در دستگاه‌های اداری است ولی باید این فرهنگ به سمت اشتغال مهارتی برود.

 به گزارش خبرنگار ایرنا حسن عسکری شامگاه چهارشنبه در نشست کمیسیون اشتغال شهرستان سنندج اظهار داشت: ظرفیت خوبی در آموزش و پرورش برای اشتغالزایی وجود دارد و شاهد آموزش فنی و حرفه‌ای در برخی مدارس هستیم که از طریق کارگاه‌ها به صورت عملی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: کسانی که در این آموزشگاه‌ها مدرک تحصیلی دریافت می‌کنند رها نشوند و با حمایت به ویژه از طریق تسهیلات اشتغالزایی به صاحب شغل شدن آنها کمک کنند.

عسکری با تاکید بر اینکه باید یک نگاه جهادی به ایجاد اشتغال وجود داشته باشد گفت: از نظر فرهنگی باید نوع نگاه جامعه را به نحوه اشتغال تغییر داد و مهارت‌ها را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: باید بالای ۵۰ درصد دانش‌آموزان به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بروند که جزو سند تحول این دستگاه هم است.

سرپرست فرمانداری سنندج افزود: اشتغالزایی و رفع مشکل مسکن، به عنوان گره‌های اصلی جامعه ۲ اولویت اصلی فرمانداری شهرستان محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: برکات اشتغالزایی را در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی می‌توانیم مشاهده کنیم که بر کاهش آسیب‌های اجتماعی اثر می‌گذارد.

عسکری یادآور شد: اشتغال روستایی را هم باید در اولویت قرار دهیم که با تثبیت اشتغال مانع مهاجرت روستاییان به شهر و بیکاری آنها شویم.

سرپرست فرمانداری سنندج با بیان اینکه ادارات مرتبط با بخش روستایی می‌توانند کمک حال شوند اضافه کرد: فنی و حرفه‌ای هم باید کمک کرده و بخش از آموزش‌ها را به سمت روستاها هدایت کند.

عسکری  با تاکید بر اینکه تسهیلات باید منجر به درآمدزایی و اشتغال افراد شود گفت: با وجود نیاز بالای افراد به تسهیلات اشتغالزایی پنج میلیارد تومان از تسهیلات قرض الحسنه استان برگشت خورده است.

سرپرست فرمانداری سنندج ادامه داد: با برگزاری جلسات مستمر و پیگیری می‌خواهیم این مشکل بار دیگر تکرار نشود و تمامی تسهیلات در نظر گرفته شده جذب و منجر به اشتغال شود.

ایجاد بازارچه مشاغل خانگی و ایجاد محلی برای ارایه و فروش محصولات صنایع دستی در شهرک‌های صنعتی یکی از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha