بیش از هزار میلیارد ریال برای خرید محصولات زراعی به کشاورزان کهگیلویه وبویراحمد پرداخت شد

گچساران- ایرنا- مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت:از ابتدای فصل برداشت تاکنون یکهزار و ۱۳۸میلیارد ریال بابت خرید تضمینی محصولات گندم و کلزا به کشاورزان این استان پرداخت شده است.

ابوالحسن صداقت کیش روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به آمار تفکیکی اظهار داشت: با توجه به میزان محصول خریداری شده سهم گندم کاران کهگیلویه و بویراحمد از خرید تضمینی محصولات زراعی بیشتر از کلزاکاران بوده است.

وی عنوان کرد:امسال هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۰هزار و ۵۰۰ تومان از بهره برداران استان خریداری می شود و همچنین به ازای هر کیلوگرم گندم یکهزار تومان به کشاورزانی که محصول خود را به دولت بفروشند تشویقی تعلق می گیرد.

صداقت کیش تاکید کرد: همچنین هر کیلوگرم کلزا نیز به قیمت ۱۵ هزار تومان از بهره برداران خریداری می شود.

وی تاکید کرد: مطالبات بقیه بهره برداران نیز به زودی پرداخت می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون ۲۴ هزار و ۸۹۰ تن  گندم و  دانه های روغنی کلزا از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

صداقت کیش عنوان کرد: از ابتدای فصل برداشت محصولات زراعی ۲۳ هزار و ۸۰۰ تن گندم و یکهزار و ۹۰تن دانه های روغنی کلزا از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تعداد ۹ مرکز خرید تضمینی گندم و سه مرکز خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در مناطق مختلف این استان محصول مذکور را از بهره برداران خریداری می کند.

صداقت کیش تاکید کرد: بر اساس برآوردهای کارشناسان و با  توجه به کم بارشی های سال زراعی جاری ۳۷ هزار تن گندم و ۲ هزار و ۲۰۰ تن کلزا در استان خرید تضمینی خواهیم داشت.

سالانه ۹۷۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha