۹ مرکز خرید تضمینی محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹ مرکز خرید در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سطح استان راه اندازی شده که یکی از این مراکز در سال جدید اضافه شده است.

ابوالحسن صداقت کیش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی، احتمال می رود فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات با شرایط بارندگی مواجه است.

وی افزود: همه دستگاه‌های مرتبط و شورای برداشت باید پای کار باشند، فعالیت دو مرکز خرید شهرستان کهگیلویه از هفته آینده با اولین برداشت در سطح مزارع آغاز خواهد شد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش برداشت محصول داشته باشیم.

صداقت کیش با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن گندم در سال گذشته، ادامه داد: با توجه به مزارع خوب کشاورزان که مراحل کاشت و داشت خوبی داشته‌اند، امسال این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد، همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دروم را ۱۸ هزار تومان عنوان کرد.

صداقت کیش گفت: قیمت خرید محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آن طور که مسوولان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده اند میزان تولید محصول گندم در مزارع این استان امسال با افزایش ۱۰ هزار تنی نسبت به پارسال به ۱۸۰ هزار تن رسیده و همین امر نگرانی کشاورزان را برای سختی برداشت و تحویل محصولات به مراکز خرید را بیشتر کرده است.

براساس برآورد و پیش بینی های کارشناسی صورت گرفته بهار و تابستان امسال ۱۸۰هزار تن گندم در کشتزارهای استان برداشت می شود.

سالانه ۹۷۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

سالیانه بیش از ۵۰۰ هزار تن محصول معادل نیمی از کل تولیدات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ۱۴۵ هزار هکتار مزرعه این استان کشت و تولید می شود که بیش از ۱۴۰ هزار تن از این میزان گندم است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha