۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 84759411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرد و خاک وارد کهگیلویه و بویراحمد می شود

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۳
کد خبر: 84759411
 گرد و خاک وارد کهگیلویه و بویراحمد می شود

گچساران - ایرنا -کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گرد و خاک از پنجشنبه سی ام اردیبهشت وارد استان می شود و به مدت سه روز ادامه می یابد.

ولی بهره مند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در آخرین هفته اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۲ سامانه گرد و خاک وارد کهگیلویه و بویراحمد شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمان حاضر همه ایستگاه هواشناسی این استان شامل دوگنبدان، منطقه امامزاده جعفر، دهدشت، یاسوج،سی سخت و لیکک تحت تاثیر پدیده ریزگردها قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: بامداد امروز میزان دید افقی در ایستگاه های دوگنبدان و امامزاده جعفر ۶ هزار متر، دهدشت، یاسوج و لیکک هفت هزار متر و در شهر سی سخت نیز هشت هزار متر گزارش شده است.

دید افقی در شرایط عادی ۱۰هزار متر است.

به گفته بهره مند وزش بادهای نسبتا شدید از دیگر پدیده های هواشناسی سه روز آینده در برخی نقاط استان است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در مورد وضعیت دما نیز گفت: در شبانه روز گذشته امامزاده جعفر با ۳۹.۲ و یاسوج با ۱۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان بوده اند.

 گرد و خاک عصر روز یکشنبه از کشور عراق وارد کهگیلویه و بویراحمد شده و با شدت و ضعف هنوز جو این استان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا پایان فروردین ۱۳۹۷، ۲۰۶ روز با پدیده ریزگرد در ایستگاه‌های دوگنبدان، امامزاده جعفر، یاسوج، دهدشت و سی سخت در این استان ثبت شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha